Avatar billede rkjdk Nybegynder
09. september 2004 - 20:06 Der er 4 kommentarer

Hente RSS side?

Hvordan henter man data fra en RSS feed ind til VB??
Avatar billede hiks Nybegynder
10. september 2004 - 00:50 #1
hej

du kan bruge Microsoft XML og tilføje den som reference til at starte med. Derefter skal du have kigget på hvordan du henter rss-siden ned gemmer + validerer vha DOMDocument40 og ServerXMLHTTP40 (eksempelvis) + ha læst dit hentede XML dokument og vist det på en for i det format du gerne vil have.

Sværere er det såmænd ik... :o)

Ved du noget om det omtalte? Ellers kan det også gøres ved at hente siden ned vha. INET.

/hiks
Avatar billede rkjdk Nybegynder
10. september 2004 - 14:56 #2
Hmm.. Findes der nogen Tut..?? Eller har du en fil jeg kan kigge lidt på :)?? I rimelig ny ;)
Avatar billede hiks Nybegynder
12. september 2004 - 13:33 #3
hej

har bare lige fixet et hurtigt projekt til dig (ikke noget videre kønt kodning) så du kan se nogenlunde hvad det er jeg snakker om. En god idé er nok at studere lidt af de XMLtingester...

http://uploaded.dk/active/rss.zip

spørg hvis der er noget...

/Hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
14. september 2004 - 23:22 #4
har du haft kigget på det?

/hiks