Avatar billede xcept Nybegynder
08. september 2004 - 10:45 Der er 7 kommentarer

interaktivt rum - all læs plZ!

ey .. vi er igang med et projekt hvor vi har lavet 4 avi film disse indenholder samme lokale bare i 4 forskellige farver. Nu skal vi lave knapper i flash i de 4 forskellige farver. Når i klikker på farverne skal avi filmene afspille... hvad er en nem og gennemtænkt måde at gøre det på?
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. september 2004 - 12:17 #1
det er nok noget med fire movieclips (med instancenavne film1, film2 osv) med en film hver. Så kan i starte og stoppe dem hver for sig.

action i frame :

gn = 1;
for(n=2;n<5;n++){
    _root["film"+n]._visible=false;
}

go = false;
function playStopFilm(n) {
    if (go) {
        _root["film"+gn].stop();

        if (gn == n) {
            go = false;
        } else {
            _root["film"+n].gotoAndPlay(_root["film"+gn]._currentframe);
            _root["film"+gn]._visible=false;
            _root["film"+n]._visible=true;
            gn = n;
        }
    } else {
        _root["film"+n].gotoAndPlay(_root["film"+gn]._currentframe);
        _root["film"+gn]._visible=false;
            _root["film"+n]._visible=true;
        go = true;
        gn = n;
    }

actrion på knapper

// fire knapper med on(release action f.eks knap til film1
on (release) {
    playStopFilm(1);
}
// og til film2
on (release) {
    playStopFilm(2);
}
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. september 2004 - 12:46 #2
movieclippene med filmené skal i første frame have en action: stop();
Avatar billede _k Nybegynder
08. september 2004 - 13:18 #3
...hvis filmene er lange (1+ MB), vil det måske være en ide at konvertere dem til .flv og streame dem med NetConnection og NetStream. Det er så også muligt at lave en controller som styrer afspilningen.

Der er nogle gode eksempler i den nye hjælp (v. 7.2)
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. september 2004 - 13:24 #4
enig med k
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. september 2004 - 13:27 #5
jeg antog at filmene er "synkrone" og kan skifte "farve" midt i filmen. - stoppe en og starte en anden fra samme sted.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. september 2004 - 13:59 #6
hvis filmene er 1 Mbit lange så vil jeg nødigt have en 56k forbindelse... ;-)
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. september 2004 - 14:03 #7
skal det overhovedet køre på nettet?