Avatar billede abnesher Nybegynder
08. september 2004 - 10:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Website konvertering til CD-rom

Hej,

Jeg sidder lige nu og skal konvertere en kundes website til CD-rom. Sitet indeholder javascript-menuer og det meste af teksten hentes i en DB via ASP. Desuden skal man indtaste password og brugernavn på første side, for at få adgang.

Inden jeg går igang med "Save Target As..."-slavearbejdet vil jeg høre om det er muligt at bruge et program til at hente alle siderne og tilknytte teksten fra databasen til hver side, så jeg kan køre det direkte fra en CD-rom? (Jeg har adgang til både database og webserver)

Jeg har hørt at personer med skumle bagtanker kan 'rippe' websites, men er det overhovedet en løsning?(hvis ikke det kræver alt for meget teknisk kunnen)

Tidsestimeringen på opgaven er sat til 36 timer, men det kunne være herligt at skære de 30 af, hvis nu der var en løsning ;)

MVH
AB
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. september 2004 - 10:22 #1
du kan ikke afvikle sider fra en cd-rom direkte på en webserver med mindre at du laver selve drevet om til et virtuelt dir i IIS.
Du kan kun rippe hjemmesider hvis du hacker maskinen hvor det kører fra.
Det er ikke muligt at se asp koden på en normal webserver.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. september 2004 - 10:23 #2
Hvis alle siderne ligger i en mappe kan du brænde den mappe på en cd-rom og dele mappen som virtuelt dir.
Avatar billede abnesher Nybegynder
09. september 2004 - 13:26 #3
tak for kommentaren Chaos...ser ud til at jeg skal bygge samtlige 266 sider op igen...suk :/
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 16:33 #4
Du mangler at lukke spørgsmålet.