Avatar billede dingo2 Nybegynder
07. september 2004 - 22:09 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Login oprettelse problem

Jeg har i DW prøvet at lave en side, hvor jeg kan oprette nye brugere, med level, navn og password.

Men den bliver ved med at sige at der er en
Syntax error in INSERT INTO statement.

Jeg har tjekket at ingen tabel navne hedder noget de ikke må osv.

Skal det gøres på en bestemt måde, eller er der en anden simpel årsag..?

Jeg har prøvet flere gange med nye sider, for at forenkle det for at finde fejlen, har sågar ændret på alle indstillinger og sat dem til ting de ikke skal stå på.

Jeg er jo logget ind i forvejen, så ved ikke om det er derfor.

Name Check fungere fint nok, men den vil bare ikke indsætte i min login tabel..
Avatar billede dingo2 Nybegynder
07. september 2004 - 22:11 #1
Skal lige siges at jeg sagtens kan oprette i andre tabeller..

Det er kun Login Tabellen der ikke vil.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. september 2004 - 22:16 #2
Har du checket at data typerne stemmer overens.
Så vidt jeg husker så har du mulighed for at ændre Datatypen så den matcher din datatype i databasen, nederts i Dialog vinduet Insert Record.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
07. september 2004 - 22:27 #3
hvis du tænker på enctype, så ja.

den står i databasen som unicode
og har prøvet at sætte den til alle 3 valgmuligheder i DW, uden resultat.
Det er lidt mærkeligt.

Har ikke problemmer på de andre sider med insert.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
07. september 2004 - 22:33 #4
her er hvad jeg har læst på

80040e14--Syntax error in INSERT INTO statement
This error occurs when the server tries to process a page containing an Insert Record server behavior.

This error typically results from one or more of the following problems with the name of a field, object, or variable in the database:

Using a reserved word as a name. Most databases have a set of reserved words. For example, "date" is a reserved word and cannot be used for column names in a database.
Using special characters in the name. Examples of special characters include:
. / * : ! # & - ?

Using a space in the name.
The error can also occur when an input mask is defined for an object in the database, and the inserted data does not conform to the mask.

To fix the problem, avoid using reserved words such as "date", "name", "select", "where," and "level" when specifying column names in your database. Also, eliminate spaces and special characters.

See the following web pages for lists of reserved words for common database systems:

Microsoft Access at http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=286335

Det burde vel ikke være fordi at den også har reseveret navne på dansk, som ikke står forklaret på linket..?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. september 2004 - 08:44 #5
Første kunne du udskrive din streng sådan her

Response.write "Strengen er = " & strSQl () 'navnet på din streng
og vinkle din 'conn.excute (strSQl) af

Så kan du se om syntaksten er i orden.

Ellers kan du sætte [] om de navne som er beskyttede. F.eks. by, date etc. på denne måde

INSERT INTO tabel ([by], dato) values ('Thisted', '07-9-2004')

:-) karsten_larsen
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. september 2004 - 23:14 #6
Nu er den gal med email systemet her på sitet igen :-( nå men kan du ikke lige poste koden fra en lille simpel side hvor problemet opstår?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
12. september 2004 - 08:23 #7
http://www.bojohansen.dk/eksperten/537340/

hvis du kigger her, så skal du sørge for at de feldter du indsætter til i databasen er rigtigt angivet i Dialogboxen InsertRecord i DW.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
14. september 2004 - 14:28 #8
Flot eksempe Bojo. Men det var heller ikke det der var galt

Jeg har nu prøvet at rode lidt med Adgang til databasen.
Det skulle jeg vist aldrig have rodet mig ud i, fik den til at fungere en enkel gang, men så virket resten af intastningen ikke, og da jeg ville tilbage til det oprindelige gik det helt galt.

Jeg har nu fået det tilbage til det gamle, og kan stadig ikke oprette i login,
kun med de andre ting virker igen fint.

Jeg tror jeg laver en lille login database og leger med den, så jeg ikke ødelægger alt for meget. Det er nemlig ikke et most, at kunne oprette via web, men klart det nemmeste.
Takker begge...