Avatar billede sx-power Nybegynder
06. september 2004 - 21:38 Der er 6 kommentarer

tween størrelse problem :s

jeg har et problem... når jeg tweener et object vil det ikke skifte størrelse, men kun flytte sig... er der nogen der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede sx-power Nybegynder
06. september 2004 - 21:46 #1
det kan være at jeg skulle forklare lidt mere præcist, jeg laver en ting i en keyframe, så laver jeg en ny keyframe og i den laver jeg tingen større, men når jeg tweener den bliver den altid ligesom den første frame, og hedder bare eks. "tween 1", inde i den kan jeg heller ikke ændre på noget :(
Avatar billede lyden Nybegynder
06. september 2004 - 21:54 #2
ehhh, kan du være lidt mere præcis ;o)

Husk at der er to tween muligheder : motion & shape
Hvad er det du prøver at tweene ??? er det et symbol eller en shape ???
Avatar billede _k Nybegynder
06. september 2004 - 21:57 #3
Du kan med ret stor sandsynlighed konvertere dit objekt til et movieclip (F8), og du vil med et stort smil konstatere at det kommer til at virke :o)
Avatar billede kragekjaer Praktikant
06. september 2004 - 22:43 #4
eller også skal du prøve at lave din tween helt om, det hjælper nogle gange.
Avatar billede sx-power Nybegynder
06. september 2004 - 23:05 #5
jeg har selv fundet en løsning, det er fordi der er noget galt med mit flash, man skal ændre tingene efter man har lavet tweenet
Avatar billede _k Nybegynder
07. september 2004 - 11:16 #6
Nu skal jeg ikke spille gammelklog, men medmindre du sidder med Flash 2.0 eller tidligere, kan du ikke skyde skylden på programmet. Er det ikke forunderligt så mange "fejl" der er i programmer man ikke er fortrolige med? Selv er jeg overbevist om at Excel er en stor bug-samling idet det altid fortæller mig at jeg rent faktisk skal betale alt for meget i moms,  skat og alt muligt andet ;o)