Avatar billede sirlundgaard Nybegynder
31. august 2004 - 18:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samsung SyncMaster 710N vs. Samsung Syncmaster 172X

Jeg har siddet og vejet fordele og ulemper ved de to skærme, men kender ikke så meget til de forskelle som for eksempel "billedkontrastforhold" "farveunderstøttelse" "Dot pitch" "Billedklarhed" som 710N vinder vs. Den digitale indgang som 172X har...

Betyder en digital indgang så meget?

ps. så er der jo også lige prisen

her er lidt at gå efter.. men find for gud skyld andre kilder hvis i kan finde noget der kan dokumentere det i siger:
http://www.edbpriser.dk/Compare.asp?Similar=false&Products=61926&Products=91197
Avatar billede egidiussen Nybegynder
31. august 2004 - 21:28 #1
Her har du lidt mere hjælp:
http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5454
Avatar billede sirlundgaard Nybegynder
01. september 2004 - 01:05 #2
jeg ved godt det kan være sværet at finde, men tak alligevel Eqidiussen! - MEn det er altså om de to skærme in question... Kun hvis der virkelig er gode argumenter for en helt tredje skærm, så er jeg med, men testens vinder (Samsung 173T), syntes ikke at nå de to andre skærme fra Samsung til sokkeholderne, med mindre at kontasten (700:1) er meget betydningsfuld... Men endnu engang tak for budet...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
01. september 2004 - 08:25 #3
Jeg gav dig også kun det link for at du kunne læse om de forskellige begreber som kontrast m.m.
Avatar billede lede Nybegynder
01. september 2004 - 10:05 #4
172X og 710N har et TN+ Pnael og er gode til hurtig opdatering, men er 6-bit teknologi, 173T er et PVA panel med 8-bit teknologi og har en fantastisk billedkvalitet, så hvis du spiller en del, så tag 172X eller 710N, er det rent kontorarbejde med billeder og grafisk redigering, er 173T lidt bedre.
Design og DVI er de største forskelle på 172X og 710N, DVI giver en anelse klarere billede, da signalet ikke skal konverteres mellem analog og digital, men forskellen er lille, så det er op til dig om du synes det er det værd.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
01. september 2004 - 10:57 #5
Kanon svar lede - har du evt nogle link som kan give alle os frustrerede TFT-købere noget læsestof ?
Avatar billede lede Nybegynder
01. september 2004 - 16:26 #6
Ville åh så gerne, men de fleste "eksperter" der har skrevet om dette kommer med halve eller gamle "sandheder".
Test er ofte, især i Danmark, baseret mere på følelser (og evt. annoncør hensyn) end egentlige facts, da der ikke er penge til ordentlig udrustning til testene.
Det er lidt sørgeligt, og producenterne hjælper ikke meget, da de selvfølgelig altid er forudindtaget.
Desuden er det ekstremt vigtigt at man tager hensyn til behov, da alle bruger skærmene forskelligt.
Jeg må snart skrive en artikel.....
Avatar billede sirlundgaard Nybegynder
03. september 2004 - 19:25 #7
MAn kan ikke sige jeg helt fik det jeg kom for, men jeg vil dog ikke blive nærig af den grund... Tak for det I kunne gi' mig, og lede du var jo den eneste der egentlig svarede... sååå