Avatar billede angri Nybegynder
31. august 2004 - 09:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

axapta udtraek direkte til excel

er det muligt at lave en formel og hente data direkte i axapta??
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. august 2004 - 09:32 #1
Du kan hente data direkte fra Axapta vha. ODBC driverne. Jeg forstår ikke helt din sætning vedr. "lave en formel og hente data direkte i axapta"... den giver ikke mening.
Avatar billede nilfri Nybegynder
31. august 2004 - 09:40 #2
Som jpvj anfører, kan du hente data direkte fra databasen vha. Excel og MS Query.

I Excel funktion under menuen //Data >Hent eksterne data >Ny databaseforespørgsel

I skærmbilledet Choose Datasource vælger du datakilden (=Din Axapta database) og sætter som udgangspunkt hak forneden (Use the Query Wizard).

Måske kommer der en login-boks til din database (det vil jeg næsten håbe *smil*), og dér skal du så indtaste Login og Password. Ikke til Axapta, men til databasen!

Når der er hul igennem, kan du hente alle data; naturligvis afh. af rettigheder...

PS: Jeg har lidt mere på "skrift", hvis du har lyst til at læse det.
Avatar billede angri Nybegynder
31. august 2004 - 16:44 #3
det ville da vaere laekkert med lidt paa skrift. kan det mailes°+/.§?

aarh jeg faar fis af det her fransk tastatur.

det med direkte hent, er fordi jeg tidligere har kunnet hente fra concorde via datawarehouse vha en simpel excel formel, hvor datawarehouse var databasen vil jeg tro, ved ikke hvordan det rent teknisk virker
Avatar billede angri Nybegynder
02. september 2004 - 17:21 #4
ville faktisk have delt point. har faaet edb drengene til at fikse det via odbc/ takker
Avatar billede nilfri Nybegynder
02. september 2004 - 19:40 #5
Tak for point.

Godt projektet lykkedes.

På et tidspunkt lægger jeg skriftet ind på en side til download; men nu haster det jo ikke *smil*

>>>jpvj
Hvis du vil have 15 point, så sig til. Så opretter jeg et spørgsmål til dig - i din ædle pointgivers ånd...