Avatar billede sorina Nybegynder
27. august 2004 - 21:57 Der er 4 kommentarer

instalere af en switch

Jeg har købte en switch og jeg vil det ikke hvordan kan man koble min 2 pc-er til internet.
Avatar billede mnt Nybegynder
27. august 2004 - 22:04 #1
1) Sæt dit net-kabel fra dit adsl/bredbånd ind i input-porten/port 1.
2) Sæt din første pc i port 2, og din anden pc i port 3.

Du skal også vide om du overhovedet har mulighed for at have 2 pc'er på nettet på samme tid.
Avatar billede kox Nybegynder
27. august 2004 - 22:07 #2
ja du skal have 2 ipadresser af din udbyder, ellers skal du have fat i en router som kan dele en 'linie' til dine 2 computere. en router koster ikke meget mere end en switch men nu har du jo købt den. måske en bytter?
Avatar billede sorina Nybegynder
28. august 2004 - 00:24 #3
Hvordan kan jeg vide om jeg har mulighed for at have 2 pc'er på nettet på sammen tid?

Tak på forhånd.
Avatar billede kox Nybegynder
28. august 2004 - 07:50 #4
det skal du spørge din internetudbyder om. normalt har man kun en. en ekstra koster typisk 10-20 kr oveni om måneden, hvis det overhovedet er muligt.
mit råd er at bytte switchen til en router, ekstraprisen er hurtigt tjent ind igen