Avatar billede chrede Nybegynder
26. august 2004 - 21:14 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

skrid windows messenger, jeg vil have msn messenger

Hej.
Jeg har et problem jeg vil utrolig gerne kører med MSN messenger, men windows messenger bliver ved med at køre i baggrunden (selv om jeg har fjernet fluebenet i start når win starter) jeg aktivere selv MSN når jeg har bootet op, for jeg vil ikke have den skal logge på automatisk. Men windows messenger logger på automatisk bagved... pisse træls!

Hvad gør jeg..?
(ps. win messenger må ikke fjernes fra PCen, den skal bare ikke køre, da jeg anvender fjernsupport af og til)
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
26. august 2004 - 22:32 #1
Hvordan du får vist MSN Messenger og andre programmer i Tilføj/Fjern.

Oplysningerne ligger i filen sysoc.inf (Windows\inf\sysoc.inf). Tag en kopi af sysoc.inf og gem den som f.eks. sysoc.old eller gem den i en anden mappe. Så kan du genskabe den igen. Åben Sysoc.inf og find linien med f.eks. MSN Messenger, fjern ordet HIDE i linien.

MSN Messenger linien ser sådan ud:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

Ændres til at se sådan ud:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Gem ændringerne. Nu kan du se MSN messenger i Tilføj/Fjern programmer under Windows komponenter.

OBS: Du skal kunne se skjulte mapper og filer - det kan du ændre i mappeindstillinger.
Alternativt kan du bruge Søg indstillet til at søge i System- og skjulte filer.

Kilde: http://www.wintip.dk/xp/tips/fjern_prog.htm
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
26. august 2004 - 22:34 #2
Og hvis du bruger windows 2000.

Messenger i Win 2000
Af Nick Jensen, Vomic.com

Windows Messenger (eller bare Messenger) er mig bekendt et administratorværktøj som også forekommer i Windows 2000.
Det bruges til at videregive informationer til mange brugere på et stort netværk.
Det kunne f.ex. være en administrator på en skole, der vil sige:

"Til alle elever! Grundet opdatering/vedligeholdelse af serveren, vil filserveren blive lukket om 10 minutter. Gem venligst jeres arbejde inden da. Der kommer IKKE flere  meldinger inden da.
Admin"

Det er der så nogle lyssky forretninger der har fundet ud af at udnytte, men det er nemt at stoppe,
og det har ikke nogen betydning, med mindre man virkelig har behov for at modtage og videregive informationer som beskrevet ovenfor.

Ellers er det blot at:

- gå i Kontrolpanel
- Administrator-værktøjer
- gå i Services
- finde "Messenger" på listen, højreklikke og vælge egenskaber - og her sætte Opstartsegenskaber til Slået fra (Disabled)
Det skal lige siges at jeg sidder med en UK version af Win2000, så jeg er ikke helt sikker på de danske betegnelser, og at man generelt ikke skal pille i admin tools, hvis man ikke ved hvad man laver. Det kræver naturligvis at man er logget på computeren med administrator rettigheder.

Kilde: http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=108/SubId=/id=853/text=Messenger+i+Win+2000
Avatar billede humpfrey Nybegynder
26. august 2004 - 22:35 #3
kig på www.riversen.dk der er vist hvordan den slettes
Avatar billede chrede Nybegynder
26. august 2004 - 22:53 #4
jeg tror du har misforstået mit spørgsmål. Jeg er ikke interesseret i at fjerne hverken msn messenger eller windows messenger. Jeg vil bare ikke have nogen af dem til at starte automatisk (msn messenger gør det ikke, men windows messenger gør)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. august 2004 - 22:58 #5
Prøv at dobbeltklikke på ikonen for windows messenger.
Klik så Funktioner | indstillinger, fanebladet generelt, fjern krydserne i de 4 øverste felter.
Avatar billede buddy45 Juniormester
26. august 2004 - 23:01 #6
Avatar billede buddy45 Juniormester
26. august 2004 - 23:20 #7
Hvis du bruger Outlook Express kan det være den som starter win-messenger: Funktioner - Indstillinger - fanen Generelt - fjern flueben ud for 'Log automatisk på Windows Messenger'.
Avatar billede x_x_x Nybegynder
01. september 2004 - 15:37 #8
ok