Avatar billede peterpeter Seniormester
26. august 2004 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke koder skal indsættes, således at alle søgemaskinerne finde

Hej Alle

Kort spørgsmål:

Hvilke koder skal jeg indsætte på mine sider, således at alle (så mange som muligt) søgemaskinerne finder den ???

Jeg ved godt, dette spørgsmål er en hel videnskab. Men jeg kender absolut intet til området og ønsker blot et klart svar.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede espersen Novice
26. august 2004 - 16:05 #1
ja det er en viden skab ; start med at læse et par rigtig fine artikler om emnet. INDHOLD er nøgleordet.

Start her ; http://www.eksperten.dk/artikler/23

Læs videre blandt bufferzones artikler: http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede espersen Novice
26. august 2004 - 16:07 #2
ganske kort :
1. Tilpas titlen på den enkelte side til det som siden indeholder
2. Sørg for at der er indhold på siden
3. skaf links til din side fra andre sider der omhandler lidt det samme
4. lav et "sitemap" så søgerobotterne kan "crawle" rundt og indeksere dine sider
Avatar billede espersen Novice
26. august 2004 - 16:29 #3
NB : hold dig fra at lave sider med frames (kaldet rammer på dansk)
Avatar billede peterpeter Seniormester
26. august 2004 - 16:40 #4
OK - Mange tak. Jeg har også tygget mig igennem noget af materialet....

Men er der ikke en lidt hurtige forklaring / hjælp at finde ??

Tak
Avatar billede espersen Novice
26. august 2004 - 16:56 #5
Desværre - Ikke rigtig - jeg har ikke set noget der holder vand; men en bud er at nøjes med at optimere til google (så skal du ikke sætte dig ind i alt for mange søgemaskiner) Det meste trafik kommer alligevel fra netop Google (men det bliver det måske ikke ved med,,,,,)

Men tilmeld dog også siden til Jubii, find.dk og hvor det nu vil virke naturligt at siden optræder.
Avatar billede demib Nybegynder
27. august 2004 - 13:38 #6
1) Du skal ikke indsætte nogen specielle koder for at søgemaskinerne kan finde dit website. Det der er afgørende er, at der er nogle andre websites som linker til dit. Så start med at få nogen til at linke til dig - når websitet er klar, naturligvis :)

2) Men, en ting er at søgemaskinerne finder dit website en anden ting er, om de kan finde alle dine sider, eller kun se forsiden. Det bedste råd her er, at lave dit website så enkelt som muligt. Jo mere tknik du anvender (flash, frames, javascript,DHTML, dynamiske systemer og CMS etc) jo sværere bliver det for søgemaskinerne at forstå.

3) Når søgemaskinerne så kan finde alle dine sider vil du sikkert også gerne have de dukker op når der søges efter det du har på dem. Det er her det bliver lidt mere kompleks. Der er mange ting du kan gøre, men start med at følge nogle af de links du allerede har fået, eller kig indenfor på www.Joyzone.dk, hvor du finder en masse af de artikler jeg har slkrevet om emnet.

Mikkel deMib Svendsen
www.joyzone.dk og www.seo-debat.dk
Avatar billede peterpeter Seniormester
10. september 2004 - 10:21 #7
Tak