Avatar billede poden Nybegynder
26. august 2004 - 11:19 Der er 7 kommentarer

asp og javascript variabler

Jeg er ved at flække noget ASP sammen hvor jeg kalder en jacascript funktion der har eet javascript parameter som skal flettes sammen med en variabel fra ASP.
<%
ID = request.querystring("ID")

strOutPut =    strOutPut & "<script>"
strOutPut =    strOutPut & "    function showImage(param){"
strOutPut =    strOutPut & "        eval('window.open(""default.asp?ID='" & ID & "&popup= + param + ','DisplayWindow'');"
strOutPut =    strOutPut & "    }"
strOutPut =    strOutPut & "</script>"
%>
Hjææælp ;)

//poden
Avatar billede locturian Nybegynder
26. august 2004 - 11:34 #1
Lad være med at gøre det sværere for dig selv, end højest nødvendigt :)

Lav dit script som du normalt ville, og put asp variablen ind derefter... Altså:

<script>
function halløj()
{
noget her (<%=AspVariabel)%>)
}
end function
</script>
Avatar billede fennec Nybegynder
26. august 2004 - 11:36 #2
Enig med locturian... Men din kode burde være sådan her:

strOutPut =    strOutPut & "<script>"
strOutPut =    strOutPut & "    function showImage(param){"
strOutPut =    strOutPut & "        eval('window.open(""default.asp?ID=" & ID & "&popup=' + param + '"" ,""DisplayWindow"")');"
strOutPut =    strOutPut & "    }"
strOutPut =    strOutPut & "</script>"
Avatar billede poden Nybegynder
26. august 2004 - 11:37 #3
Der er en årsage til at alt asp skal samles i éen variable inden det outputtes. Det er jeg desværre ikke herre over :(
Der skal lige flettes et javascript-parameter ind i funktionen først

//pod
Avatar billede locturian Nybegynder
26. august 2004 - 11:43 #4
Du putter bare den samlede variabel ind så ?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
26. august 2004 - 12:26 #5
enig med de andre, men mener dog at din kode bør være sådan - den ingen grund til at bruge den 'tunge' eval-metode, som udover at gøre vivaret af " og ' mere forvirrende ikke tjener noget formål ;-)

<%
ID = request.querystring("ID")

strOutPut = strOutPut & "<script type=""text/javascript"">"
strOutPut = strOutPut & "function showImage(param){"
strOutPut = strOutPut & "    window.open('default.asp?ID="&ID&"&popup='+param,'DisplayWindow','');"
strOutPut = strOutPut & "}"
strOutPut = strOutPut & "</script>"
%>
Avatar billede locturian Nybegynder
26. august 2004 - 12:29 #6
Så har du næsten 3 forskellige måder at lave det på - Hvad mere kan du forlange ;)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. september 2005 - 10:40 #7
skal vi lukke dette spg ?-)