Avatar billede konrad_ix Nybegynder
26. august 2004 - 10:10 Der er 5 kommentarer

Web monitorering

Jeg søger et program der er godt til webmonitorering. Programmet skal være 'high-end'. Jeg ved ikke helt hvad der er på markedet. HP Openview har et program kaldet 'Internet Services', men det virker som om det kan så meget mere. Jeg har ikke brug for, DHCP, DNS, POP3 og så meget andet.

Men jeg skal dog ikke mindre have et professionelt produkt.

Hvis der er nogen, der har nogle gode råd eller erfaringer vil jeg blive glad.

På forhånd tak

Birger Wilhelmsen
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. august 2004 - 11:42 #1
Nu har du skrevet hvad du ikke har brug for, men hvad har du brug for at måle? kun www?
Avatar billede konrad_ix Nybegynder
26. august 2004 - 12:29 #2
Det skal vel egentlig bare være 'det sædvanlige'. Hvad er det man monitorer? Noget med svartider, antal brugere etc.

Citat:

"Businesses now expect their service providers and internal IT departments to provide clear service level guarantees on the availability and response time of the services they provide, along with notifications and resolutions of outages and slowdowns. When things go wrong, your application and IT operations staff members need to be able to isolate and solve problems quickly and communicate with impacted customers and end users in a timely manner."

Dette er ganske vist udtrykt meget uteknisk, men det er 'in a nutshell' opgaven der skal løses.

Håber at dette viser hvad der er behov for.

Birger
Avatar billede konrad_ix Nybegynder
26. august 2004 - 15:10 #3
Korrektion...
Havde åbenbart ikkem lige gennemtænkt spørgsmålet.

Der er primært tale om Web services: FTP, HTTP, HTTPS. Der vil dog også være tale om nogle basic services: DHCP, DNS, LDAP & TCP

Disse skal så monitoreres, og der skal kunne laves nogen udtræk/rapporter.

Jeg er bevidst om at jeg bare kan gå på download.com, og finde noget skrammel der koster $19.95 eller $199.99, men det er altså bare ikke godt nok.

Derfor søger jeg nogen, der har erfaring med sådanne produkter, og de kommentarer de måtte have til disse.

Håber at dette 'clarifies' hvad der er tale om.

Birger
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. august 2004 - 15:21 #4
Hvad er det du vil lave? Er det detaljeret oversigt over nedetid og over hvilke services?

Hvor detaljeret skal de være nedetid/oppetid hvor længe den var nede - der er mange muligheder for at sammensætte disse services :)

Eller er det overvågning for at hindre længere nedetid end bedst muligt, for så kan du tilmelde dig services hvor i får mail/sms ved nedetid og når den er oppe igen.
Avatar billede konrad_ix Nybegynder
26. august 2004 - 15:46 #5
Nu er det (desværre) ikke mig personligt, der skal have et produkt.

Jeg skal sådan bare finde ud af hvad der er af interessante alternativer til HP Openview - Internet Services. En sådan løsning ville koste omkring 200K, hvilket er lidt i overkanten af budgettet. Jeg mente der måtte være systemer til 50K der kan det samme (omend de så ikke vil være Openview integreret).

I det prisleje tænker jeg at systemerne kan det samme. Jeg er dog bare (på nuværende tidspunkt) bekendt med interessante alternativer.

http://www.managementsoftware.hp.com/products/internet_services/ds/ovis52_ds_jun04.pdf

Her er HP's muligheder. Man kan vel strengt taget sige, at alternativet skal kunne det samme.