Avatar billede gagocom Nybegynder
26. august 2004 - 09:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilke Browsere kan se flash på www.realityarena.dk

Hej

Jeg har en hjemmeside ( www.realityarena.dk ) hvor man kan købe det helt nye playstation tilbehør, som hedder Reality Arena.

Reality arena Forsiden er lavet i Flash, men jeg har fundet ud af at det er ikke alle browsere som kan se forsiden på http://www.realityarena.dk

Dem som ikke kan se realityarena, kan dog godt bruge shoppen, men det er jo altid irreterende, hvis man kun kan se halvdelen af en hjemmesiden.

Er der nogen som kan fortælle mig hvilke browsere som ikke under støtter Flash? Og hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede ponyboye Nybegynder
26. august 2004 - 09:41 #1
alle briwser kan se Flash hvis de har Flash installet på deres computer
Avatar billede ponyboye Nybegynder
26. august 2004 - 09:42 #2
man kan lave en henvisning til installering af Flash
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. august 2004 - 09:42 #3
Det vil jeg også mene - ingen problemer med Avant Browser
Avatar billede gagocom Nybegynder
26. august 2004 - 09:58 #4
Folk er som regl ikke meget for at installere noget for at se en hjemmeside, kan man ikke gøre noget andet? er der andre muligheder for at vise hjemmesiden dynamisk, som det ses på forsiden af www.realityarena.dk ?
Avatar billede ponyboye Nybegynder
26. august 2004 - 10:00 #5
ja du kan lave en uden flash og en med og så give brugen mulighed for at vælge
Avatar billede gagocom Nybegynder
26. august 2004 - 10:11 #6
Kan man lave det, så hjemmesiden selv finder ud af om det skal vises med eller uden Flash?
Avatar billede ponyboye Nybegynder
26. august 2004 - 10:22 #7
ja det kan man

<script language="javascript" type="text/javascript">
var plugin = (navigator.mimeTypes && navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"] ? navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"].enabledPlugin : 0);
if (plugin && parseInt(plugin.description.substring(plugin.description.indexOf(".")-1)) > 5) {
  window.location="http://www.ditwebsite.dk/flash6.html";
} else {
window.location="http://www.ditwebsite.dk/index.html";
}
</script>
Avatar billede gagocom Nybegynder
26. august 2004 - 10:24 #8
ponyboye: Kan du ikke også skrive lidt komentare i koden, så jeg kan se hvad der sker? jeg er desvære ikke den største haj til Javascript
Avatar billede ponyboye Nybegynder
26. august 2004 - 10:31 #9
he he heller ikke jeg. men skal nok skrive.

<script language="javascript" type="text/javascript">
'har ser den efter flash konponent'
var plugin = (navigator.mimeTypes && navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"] ? navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"].enabledPlugin : 0);
'Her ser den efter hvilken vision brugen har'
if (plugin && parseInt(plugin.description.substring(plugin.description.indexOf(".")-1)) > 5) {
  'Url´en til flash siden, brugeren sendes her til hvis der er flash'
window.location="http://www.ditwebsite.dk/flash6.html";
} else {
'Url´en til html siden eller andet format, brugeren sendes her til hvis der ikke flash'
window.location="http://www.ditwebsite.dk/index.html";
}
</script>
Avatar billede ponyboye Nybegynder
26. august 2004 - 11:16 #10
Var det du skulle bruge?
Avatar billede morteeart Nybegynder
26. august 2004 - 11:16 #11
hmm.. tror ikke man kan se flash i links :P (text-only browser)
Avatar billede ponyboye Nybegynder
26. august 2004 - 11:18 #12
morteeart > hvad mener du med det?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 20:41 #13
Der findes en browser med navnet 'links', som er en ren tekstbaseret browser. Den kan ikke vise flash. (Der er også en, der hedder 'lynx'.)

Det er dog ikke noget problem, for siden er lavet, så den virker ganske udmærket med en tekstbaseret browser.

PS. Der er forresten en tastefejl i din css i #forside og #forside-news har du sat højden til 150x hvor du nok mente 150px
Avatar billede gagocom Nybegynder
26. august 2004 - 21:20 #14
sandbox: taste fejl?
Avatar billede ponyboye Nybegynder
26. august 2004 - 22:04 #15
links og lynx hvem har lavet dem? Jeg har aldrig hørt og dem før. Men det kan ikke være nogle der er så udbredt da de er tekstbaseret browser.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 22:53 #16
gagocom:

Ja, i din cssfil i sektionerne for #forside og #forside-news står der
  height: 150x;
men der skulle stå
  height: 150px;

ponyboye:

Lynx er copyright University of Kansas og udgivet under GPL. Den findes til mange forskellige operativsystemer, som f.eks. DOS, der slet ikke kan køre de grafiske browsere.

Links findes til Unix (og lignende) og til OS/2 (Muligvis også til MacOS, BeOS og Windows.) Den er også udgivet under GPL.

Begge har den fordel, at de er ekstremt meget hurtigere i brug end de grafiske browsere, og de fungerer fint med tekstlæsere for blinde.
Avatar billede ponyboye Nybegynder
26. august 2004 - 22:56 #17
Ja okay.