Avatar billede jonasr Nybegynder
23. august 2004 - 23:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

flere point arne?

der hører lige et spørgsmål med...

hvis nu jeg skal have den til at skrive "fejl" og få den til at prøve igen når jeg regner bin til hex og dec hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2004 - 23:47 #1
Sæt lige point ned til 40.

Ellers ligner det omgåelse af reglen om 200 point.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2004 - 23:48 #2
Det er faktisk nemmest med inbin.

Den returnerer -1 hvis der er fejl.

Så:

dec = inbin(num);
if(dec != -1)
{
...
}
else
{
  cprintf("FEJL !!!!");
}
Avatar billede jonasr Nybegynder
23. august 2004 - 23:54 #3
oki.... hmmm.... og hvordan er det lige jeg sætter ned...? :S
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2004 - 23:56 #4
Prøv om ikke http://expfaq.1go.dk/?id=33#flere_point_end_lovet kan bruges
til at sætte ned med.
Avatar billede jonasr Nybegynder
23. august 2004 - 23:59 #5
oooh.... men det gjorde jeg da lige før hvor der stod man ikke kunne sætte ned....
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2004 - 00:00 #6
Nå men så løser vi problemet og så giver du mig de 40 og dig selv de 60.
Avatar billede jonasr Nybegynder
24. august 2004 - 00:17 #7
ok....lets try
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2004 - 00:26 #8
Så prøv med bintoxxx som beskrevet ovenfor.

Og når du skal igang med de andre så prøv og lav en indec og en inhex - det eneste
du skal ændre er jo radix i strtol.
Avatar billede jonasr Nybegynder
24. august 2004 - 00:31 #9
jeg dropper det og lader den lave den der -1.... orker det ikke lige nu...

har lavet alle de regne ting der nu.... skal bare have mit logo færdigt....

(medmindre det er så supernemt og det bare er min trætte hjerne der skal stimuleres)
Avatar billede jonasr Nybegynder
26. august 2004 - 15:15 #10
svar