Avatar billede iskanu Nybegynder
27. februar 2001 - 14:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

*.wmf/*.bmp oprettelse, haster

Hej,

Jeg vil gerne oprette billeder i VB i helst *.wmf eller om nødvendigt i *.bmp format.
Billederne skal bestå af circle()/line(), etc. metoder (i f.eks. en picturebox).
Mit problem er at selv om jeg kan få de ønskede figurer til at fremstå på skærmen, kan jeg ikke gemme eller COPY disse vha. programkode, programmet synes ikke at kende til dem. (SAVE og COPY fungerer fint hvis jeg sætter picture1.picture\'s property til en eksisterende billedfil).

Altså: hvordan gemmer jeg et billede som VB(6) selv har tegnet???

(Det haster (deadline 10/marts) og der vanker 100pts til den kloge mand/kone der kan hjælpe mig!!!)
iskanu
Avatar billede puller Nybegynder
27. februar 2001 - 14:12 #1
Prøv commondialog.showsave

Mvh

Puller
Avatar billede csicsa Nybegynder
27. februar 2001 - 21:35 #2
prøv at gemme image-property i stedet for!
(altså ikke Picture1.Picture, men
Picture1.Image)
- og sæt AutoRedraw til \"TRUE\"
mvh csicsa
Avatar billede iskanu Nybegynder
27. februar 2001 - 21:41 #3
points uddelt, spsm lukket