Avatar billede and.vang Nybegynder
16. august 2004 - 20:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mail-funktion

Jeg har et - efter min mening - ikke spor åbenlyst problem med afsending af mails fra browseren. Jeg har en ganske almindelig formularside med mailadresse, emne og indhold, som jeg sender videre med en post-metode. Det er der ingen ben i. Problemet ligger tilsyneladende altså i filen, der afsender mailen. Den ser således ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>E-mail sendt!</title>
</head>
<body onLoad="setTimeout('window.close()',1200);">
<?php
mail("email-som-jeg-ikke-vil-oplyse-hér",
    "$emne",
    "$txt",
    "From: $mailadr\nReply-to: $mailadr");
?><br><p><center><b><font face="verdana" size="2" color="#000000">Tak for din henvendelse!</font></b></center></p></body></html>

Formularfelterne kommer fra en anden server, da den ene ikke understøtter php, men dataene når altså frem - det er tjekket.

Hvor kan problemet ligge?

Mvh Anders
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2004 - 20:42 #1
Måske skal du aflæse som

  $emne=$_POST['emne'];

eller

  $emne=$_GET['emne'];
Avatar billede and.vang Nybegynder
16. august 2004 - 20:54 #2
Ja, men der bliver slet ikke sendt nogen mail...
Avatar billede dennismp Nybegynder
16. august 2004 - 20:56 #3
Er det din egen server? Bruger du windows? Har du husket at rette php.ini - mere specifikt følgende linjer:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost

; For Win32 only.
sendmail_from = me@localhost.com
Avatar billede and.vang Nybegynder
16. august 2004 - 21:01 #4
Det er ikke min egen server, men et webhotel hos Cliche. Apache på Unix med PHP 4.01 så der skulle ikke være problemer...
Avatar billede dennismp Nybegynder
16. august 2004 - 22:09 #5
har du prøvet

<?php mail('dinemail','emne','test'); ?>

.. kommer den frem?
Avatar billede and.vang Nybegynder
17. august 2004 - 20:06 #6
Virker heller ikke...

Jeg kan læse på Cliche's support-side, at man skal bruge en bestemt smtp-server (smtp.cliche.dk) til at afsende mails. Kan det være fordi den skal defineres, og hvordan foregår det i så fald?
Avatar billede dennismp Nybegynder
17. august 2004 - 20:17 #7
Så er det ikke fejl i din kode. Måske skulle du høre dem ad, om det er meningen at mail() ikke skal virke fra php? (Det kan være en fejl - da det almindeligvis gør).

Alternativt skal du snakke direkte med smtp-serveren.. Det kan du gøre evt med denne klasse:
http://phpmailer.sourceforge.net/

Der er eksempler og det hele. Ser ud til at være nemt at bruge.
Avatar billede and.vang Nybegynder
25. juni 2006 - 22:37 #8
Well...
Avatar billede dennismp Nybegynder
25. juni 2006 - 23:11 #9
Selv tak