Avatar billede sf Nybegynder
12. august 2004 - 14:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

next record

jeg ahr en word fil med et brevflet i men jeg prøver at få skrevet det ud:
1    «Reference»    «Materiale»    «Antal»«Next Record»
2    «Reference»    «Materiale»    «Antal»«Next Record»
3    «Reference»    «Materiale»    «Antal»«Next Record»
4    «Reference»    «Materiale»    «Antal»«Next Record»

starter den bare forfra! hvordan er den rigtige måde at få skrevet data ud med brevflet? (har også prøvet Next record If men virker heller ikke)
12. august 2004 - 14:34 #1
Hvad mener du med at Word starter forfra?

Hvis det du ønsker er at få lavet en liste med de 3 oplysninger: reference, materiale og antal, skal du når du starter brevfletningen oprette et hoveddokument af typen: Katalog. I dette dokument indsætter du f.eks. en tabel bestående af 1 række og 3 kolonner. I disse 3 celler indsætter du de 3 flettefelter fra din datakilde. Vælg flet, og du har en liste med alle oplysninger fra din datakilde.
12. august 2004 - 14:36 #2
Du behøver med andre ord ikke spekulere på flettekoder, som Next Record m.m., de indsættes automatisk af Word, hvis du vælger den rigtige type opgave ( i dette tilfælge Katalog).
Avatar billede sf Nybegynder
12. august 2004 - 14:38 #3
hvordan opretter jeg hoveddokument af typen Katalog?
12. august 2004 - 14:45 #4
Når du opretter hoveddokumentet er du sikkert vant til at vælge "Standardbreve". Det står øverst på listen. I stedet skal du vælge "Katalog" som står længere nede på listen.

I WordXP hedder det hhv. "Breve" og "Adresseliste" i stedet for Standardbreve og Katalog
Avatar billede sf Nybegynder
12. august 2004 - 14:46 #5
hmm sys ikke helt det virker skriver stadig kun en linie ud..
Avatar billede sf Nybegynder
12. august 2004 - 14:52 #6
det er en query jeg bruger til datakilde..kan ikke være noget med det?
Avatar billede sf Nybegynder
12. august 2004 - 14:53 #7
jo undskyld det er mig.. TAK FOR HJÆLPEN
Avatar billede sf Nybegynder
12. august 2004 - 15:01 #8
men den går lidt amok hvis jeg har andet end den tabel (fx. noget fast text over)?
12. august 2004 - 15:08 #9
Hvis du har tekst over, skal du indsætte denne tekst i sidehovedet. Så udskrives det kun en gang pr. side.

Ønskes teksten kun på side 1, kan du under sideopsætning vælge speciel 1. side.
Avatar billede sf Nybegynder
12. august 2004 - 15:25 #10
ok.. hvad hvis jeg har nogetbrev flet i det ttext der står over i sidehovedet?
12. august 2004 - 15:42 #11
Det må du lige uddybe.