12. august 2004 - 14:06Der er
10 kommentarer og 1 løsning
next record
jeg ahr en word fil med et brevflet i men jeg prøver at få skrevet det ud: 1 «Reference» «Materiale» «Antal»«Next Record» 2 «Reference» «Materiale» «Antal»«Next Record» 3 «Reference» «Materiale» «Antal»«Next Record» 4 «Reference» «Materiale» «Antal»«Next Record»
starter den bare forfra! hvordan er den rigtige måde at få skrevet data ud med brevflet? (har også prøvet Next record If men virker heller ikke)
Teknologi, AI og forretning er i centrum på Computerworlds Cloud og AI Festival i København d. 18. og 19. september. Se hele programmet for den store konference om strategisk brug af Cloud og AI på: www.cloud-festival.dk
Hvis det du ønsker er at få lavet en liste med de 3 oplysninger: reference, materiale og antal, skal du når du starter brevfletningen oprette et hoveddokument af typen: Katalog. I dette dokument indsætter du f.eks. en tabel bestående af 1 række og 3 kolonner. I disse 3 celler indsætter du de 3 flettefelter fra din datakilde. Vælg flet, og du har en liste med alle oplysninger fra din datakilde.
Du behøver med andre ord ikke spekulere på flettekoder, som Next Record m.m., de indsættes automatisk af Word, hvis du vælger den rigtige type opgave ( i dette tilfælge Katalog).
Når du opretter hoveddokumentet er du sikkert vant til at vælge "Standardbreve". Det står øverst på listen. I stedet skal du vælge "Katalog" som står længere nede på listen.
I WordXP hedder det hhv. "Breve" og "Adresseliste" i stedet for Standardbreve og Katalog
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.