Avatar billede ierikk Nybegynder
11. august 2004 - 12:39 Der er 60 kommentarer

genvej til @

Er der nogen der ved hvor man kan finde/lave en genvej til @
sådan at den kan laves med et tastatur tryk og evt. ligge under en af de to windows taster, som der vist ikke er mange der bruger
som pensionist og næsten ny bruger, syntes jeg at det er noget besværlig at trykke på 2 taster, og evt. tale i telefon samtidig
jeg kører WIN XP PROF og OFFICE 2002
har prøvet KEYTWEAK
Avatar billede sbk200 Nybegynder
11. august 2004 - 14:26 #1
Avatar billede sbk200 Nybegynder
11. august 2004 - 14:26 #2
Har dog ikke selv prøvet programmet :o)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
11. august 2004 - 20:42 #3
Skal de kun være @ eller...
Kan du selv programmere eller leder du efter en færdig løsning?
Avatar billede ierikk Nybegynder
11. august 2004 - 21:21 #4
Jeg er absolut nybegynder (pensionist) kan ikke programere
i øjeblikket forsøger jeg mig lidt med frontpage
www.erikogco.dk
jeg er ikke god med tastatur, defor dette ? om genveje
Avatar billede ierikk Nybegynder
11. august 2004 - 21:26 #5
jeg har adsl og hænger meget på nettet, jeg prøver bl a. denne og mange andre
http://www.genvejstasten.dk/genvejstaster.asp
går lidt rundt her i en mindre by hjælper andre pensionister
det er der et meget stort behov for
Avatar billede bertelbrander Praktikant
11. august 2004 - 21:29 #6
Jeg prøver at strikke noget sammen senere på aftenen.
Avatar billede ierikk Nybegynder
11. august 2004 - 22:24 #7
det lyder dejligt
det var riversen.dk der henviste mig til dette forum
Avatar billede ierikk Nybegynder
11. august 2004 - 22:27 #8
til bertelbrander
jeg har manglet den genvej længe
så ta, dig den nødv. tid
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. august 2004 - 20:10 #9
Øv, jeg troede det var let, men jeg begynder at forstå hvorfor man ikke kan finde programmer der kan.

Jeg har lavet noget der næsten virker. Dvs. det virker i nogle programmer men ikke f.ex. word, og det har det med at lave rod i windows.

Source koden til mine foreløbige forsøg kan findes her, i fald nogen har lyst til at kikke og evt komme med forslag:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/ng55.zip

Programmet mapper den højre windows tast til @

Jeg har pt. ikke flere ideer.
Avatar billede sbk200 Nybegynder
13. august 2004 - 07:13 #10
Den jeg postede før dur ikke. Men måske KeyGo fra: http://www.gdgsystems.com/ kan bruges. Det er dog desværre ikke gratis :o(
Avatar billede ierikk Nybegynder
28. september 2004 - 11:54 #11
? er der flere der kan komme med noget interessant, eller skal jeg lukke
jeg syntes ikke rigtig at jeg kan bruge noget af det
Avatar billede ierikk Nybegynder
08. januar 2005 - 01:20 #12
skal jeg lukke
eller kunne der være en der har et lille guldkorn
Avatar billede ierikk Nybegynder
12. februar 2005 - 10:53 #13
til bertelbrander!
jeg syntes ikke at der har været noget jeg kunne bruge, men jeg vil gerne have mit ? lukket, så hvis du vil lægge et svar får du pointene for dit forsøg
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. februar 2005 - 15:11 #14
Jeg er ked af at jeg ikke kunne hjælpe.
Jeg samler ikke på point.
Lav selv et svar og accepter der, så bliver spørgsmålet lukket og du får pointene tilbage.
Avatar billede ierikk Nybegynder
12. februar 2005 - 15:55 #15
jeg samler heller ikke så du skal have pointene
Avatar billede ierikk Nybegynder
22. august 2005 - 23:34 #16
bertelbrander
kom nu
Avatar billede ierikk Nybegynder
28. januar 2006 - 15:47 #17
ok
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. januar 2006 - 00:26 #18
Jeg ved ikke om det har interesse mere men jeg har fået lavet et program der virker:
home20.inet.tele.dk/midgaard/change.zip

PT mapper det F12 til @ men vi kan godt lave det om.
Der kommer en box frem når man starter programmet, den kan vi også godt fjerne, evt lave det som et ikon ved uret eller få det til at køre helt i baggrunden.

Jeg har ikke MS office eller outlook så jeg kan ikke teste det der, men det virker med de programmer jeg har.

Husk at acceptere dit svar, så spørgsmålet kan blive rigtigt lukket.
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 01:02 #19
Jeg er meget interesseret
Kan du maile til mig på adressen:
erik@erikogco.dk
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. januar 2006 - 01:05 #20
Adressen ovenfor skulle have været et link, prøver lige igen:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/change.zip
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 01:10 #21
det ser vældig avanceret ud, hvad gør jeg så
har hentet det og pakket ud
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. januar 2006 - 01:12 #22
Du kører bare change.exe, change.cpp er sourcen, den behøver du ikke.
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 01:20 #23
jeg har kørt change.exe
derefter åbnet et word dukoment og prøvet at trykke f12
så vil comp. gemme
hvad mon jeg gør galt
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. januar 2006 - 01:23 #24
Har du change.exe åben mens du trykker på F12 i word? Det skal være åben.
Har du prøvet med andre programmer?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
29. januar 2006 - 01:34 #25
Microsoft har lavet et program, som kan lave nye tastetur layouts, udfra eksisterende:
http://www.microsoft.com/globaldev/tools/msklc.mspx
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 01:34 #26
jeg har nu prøvet i outlook express, word og excel
uden at det blev bedre, hvordan kan jeg holde change.exe åben
når jeg trykker på kør, under installitionen, så skriver comp. at det er på F12 og jek trykker så OK
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. januar 2006 - 01:38 #27
change.exe er programmet, ikke en installer, der er ikke nogen installer.

Du skal have programmet hvor der står "@ On F12 Program" i toppen til at køre mens du trykker F12 i f.ex. word.
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 01:38 #28
til hmortensen
noget der på engelsk har jeg ikke mod til at gå i gang med
Avatar billede hmortensen Nybegynder
29. januar 2006 - 01:40 #29
Jeg kan lave et nyt layout til dig, hvis jeg blot får afvide præcist hvilke ændringer der skal være.
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 01:42 #30
til bertelbrander
så har jeg fundet ud det
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. januar 2006 - 01:44 #31
Dvs det virker i Word?
Skal @ mappes til en anden tast?
Vil du have programmet til at ligge som et ikon ved uret, eller skal det helt væk?

Eller vil du hellere bruge hmortensens løsning?
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 01:49 #32
til hmortensen
her i den mindre by hvor jeg bor, kommer jeg til næsten 20 pensionister og nybegynderer i computer kunsten
for mig og alle andre vil det jo være rart, hvis f.eks
den windows knap der er næsten i venstre hjørne på tastaturet efter CTRL kunne skrive @
i stedet for det den gør nu, jeg kender ikke nogen der bruger den
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 01:52 #33
vi er alle en flok amatører her
så det er svært at sige hvad jeg vil bruge,
skal jeg sige noget, så skal det være det, der det nemmeste
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 01:56 #34
@ skal nok ikke ligge ved uret, så vil det jo ikke kunne skrives med en tastatur knap
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. januar 2006 - 01:59 #35
Det jeg mener er at programmet kan lægge sig som et ikon ved uret, så man kan trykke på ikonet for f.ex. at afslutte programmet.
Alternativer er at man slet ikke kan se programmet, undtagen i joblisten.
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 02:02 #36
det vil selvfølgelig være rart, hvis en af tastatur knapperne, var programeret fast til at være @ (dette er skrevet med F12)
hvis jeg forstår bertelbrander`s program rigtig, så skal det startes hver gang man starter computeren
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 02:06 #37
det vil da være alle tiders, hvis programmet kunne lægges ind, og starte op sammen med comp.
og så evt. kun kunne ses i joblisten
og at det virkede på F12 (den tror jeg at jeg aldrig jeg har brugt til noget)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. januar 2006 - 02:07 #38
Jeg har lavet en ny version:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/mapper.zip

Den mapper venstre windows tast + a til @
Programmet kan ikke ses når det kører og kan kun stoppes fra joblisten.

Det er ret let at få programmet til at starte op sammen med computeren, programmet kan selv bringes til at sørge for den del.
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 02:10 #39
bertelbrander
det prøver jeg lige
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2006 - 02:23 #40
bertelbrander
din sidste ver. virker fint i excel og outlook express, men ikke i word
jeg tror jeg går i seng nu
jeg ser lidt mere på det engang efter daggry
forløbig tak
erik
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. januar 2006 - 01:10 #41
Jeg tror jeg laver en version hvor man selv kan bestemme hvilken tast man vil bruge.
Det varer nok et par dage.
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. januar 2006 - 09:54 #42
det virker fint i Excel og Outlook Express, men ikke i Word
? er der mon mulighed for at det lille program, kan starte automatisk, når computeren starter
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. januar 2006 - 20:40 #43
Jeg laver det så det kan sættes til at starte op sammen med computeren.
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. januar 2006 - 20:57 #44
SUPER
Avatar billede bertelbrander Praktikant
03. februar 2006 - 00:37 #45
Jeg har fået strikket en første beta version sammen:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snabela.zip

Du skal udpakke og lægge de to .exe filer i samme mappe. De andre filer er sourcen, og behøves ikke for at få programmerne til at virke, de er kun med hvis der skulle være nogen der er interesseret i at vide hvordan det virker.

keymappersetup.exe er programmet der sætter funktionen op.
Start vælge en taste kombination og tryk på "Set tast".
For at starte trykker du på Start, derved startes det andet program, men det kan du ikke se, bortset fra at der gerne skulle komme til at stå Startet nederst til venstre i keymappersetup.

Hvis du vil have den til at starte sammen med computeren trykker du på "Start med computer".

keymapper.exe kan også køres direkte, men det er bedre at starte det fra keymappersetup.

Lad mig vide om det virker og/eller der er noget du vil have lavet om.
Avatar billede ierikk Nybegynder
03. februar 2006 - 21:32 #46
jeg ser på det
Avatar billede ierikk Nybegynder
08. februar 2006 - 12:57 #47
program fra 03/02/2006 kan jeg ikke få til at virke tilfreds stillende
Avatar billede bertelbrander Praktikant
08. februar 2006 - 20:17 #48
Hvad er det er ikke virker tilfredsstillende?
Hvad sker der?
Hvad er det der ikke virker?
Avatar billede ierikk Nybegynder
08. februar 2006 - 20:42 #49
jeg har prøvet at følge din vejl. mener jeg - udpakket = 6 ikoner i 1 mappe
klikker på keymap setup, i ny vindue klikker på kør/nyt lille vindue, hvor jeg vælger A og venstre windows, jeg har så prøvet en del gange at klikke på start og start med computer (hvordan falder lille rude væk)
HAR LIGE PRØVET - NU VIRKER DET
flere gange har jeg fået en lille rude : "failed to start mapper process"
jeg prøver nogle flere dage
jeg håber din tålmodighed kan klare det
Avatar billede bertelbrander Praktikant
08. februar 2006 - 23:33 #50
Jeg har lavet en ny version med lidt bedre fejlbesked når den fejl opstår:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snabelav2.zip

Den skulle gerne skrive en fejlkode, hvilken?
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. februar 2006 - 00:14 #51
lige nu sidder jeg ved den bærbar
jeg har sat prorammet op og det virker
setup vinduet falder ikke væk af sig selv
når jeg har sat op trykkede jeg på start med comp. skete der ikke noget,
da jeg klikkede på start var det OK
jeg prøver det i morgen på den stationære comp.
ingen fejlmeldinger
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. februar 2006 - 00:20 #52
keymappersetup.exe forsvinder ikke af sig selv, du skal selv lukke det.

Hvis du har sat den til at starte op sammen med windows kan du ikke se at der sker noget, bortset fra at programmet kan ses i joblisten og @ er mappet.
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. februar 2006 - 00:26 #53
inden jeg har lukket den bærbar, har jeg set keymaper kører i joblist
ved start popper keysetup op på skærmen, klikket på kør og programmet kører
virker i OE og EXCEL ikke i Word
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. februar 2006 - 00:34 #54
Der var en fejl. Den skal ikke starte keymappersetup.exe når du starter computeren men keymaper.exe. Det er rettet i denne:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snabelav3.zip
Du skal trykke på "start ikke med computer" og derpå med "start med computer" for at få det til at virke.

Har du prøvet andre taste kombinationer end Windows Tast + A?
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. februar 2006 - 01:17 #55
jeg prøver lidt mere i morgen, men jeg tror at det ved at være der
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. februar 2006 - 12:31 #56
det ser ikke ud til, at der andre taster end venstre windows tast og A der virker
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. februar 2006 - 20:32 #57
Det kan ikke passe. Hvis WindowsTast + a  virker skal WindowsTast + C også virke.
Har du trykket på "Set Tast"? Har du prøvet at stoppe og starte?
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. februar 2006 - 20:53 #58
ok! jeg har prøvet Z og X
de var dem var nærmest
vender tlbage efter fodbold
Avatar billede kabbak Professor
09. februar 2006 - 20:59 #59
@  = ALT + 64 på det nummeriske tastatur
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. februar 2006 - 21:19 #60
til kabbak!
den kendte jeg godt
øvelsen går på at der kun skal bruges en hånd
ellers tak