Avatar billede andreasknudsen Nybegynder
10. august 2004 - 06:01 Der er 2 kommentarer

Hvordan kontakter man en IP adresse

Hej!

Hvordan kontakter jeg en anden person kun på baggrund af hans IP adresse??? Jeg har ikke vedkommendes e-mail.

Findes der et program som kan dette???

Hilsen Andreas
Avatar billede pezz Novice
10. august 2004 - 07:38 #1
Hm, det bliver nok lidt svært. Ikke umiddelbart, men der er forskellige metoder du kan tage i brug der -muligvis- kan lykkes. Fx. kan du prøve at slå hans ip addresse op, men det får du nok kun noget ud af hvis han selv ejer den. Du kan slå den op på http://www.dnsstuff.com/ under IPWHOIS. Det kan jo være der er noget data der, der kan lede dig i den rigtige retning.

Ellers prøv om han måske har en webserver eller ftp server kørende på addresen og se om du kan finde noget info på den måde. Måske endda noget portscanning (men det er vidst noget fy-fy).

Ellers kan jeg ikke lige på stående fod komme i tanke om andre måder, desværre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. august 2004 - 13:04 #2
SAndsyneligvis er det ikke hans IP adresse du har, men hans udbyders IP adresse. Du vil kunne finde udbyderens navn og E-mailadresse via whois som pezz nævner og så kan du skrive til dem og bede dem tage sig af evt ting og sager, men du får dem ikke til at udelvere mandens navn og adresse.

Anden milighed kræver en del viden, den kræver at du finder et sted hvor han har lagt sin e-mailadresse (f.eks. et forum som eksperten) og hvor du kan få fat på den på en eller anden måde, men det kræver at du kan bruge nogle af de mere exotiske muligheder i google og også andre ting.