Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
07. august 2004 - 22:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

nem "gæstebog"?

Jeg skal bruge en nem "gæstebog", det er lige meget hvordan det bliver gjordt, eller hvad for et format det skal opbevares i, der skal bare være et felt hvor man kan skrive og en knap hvor der står gem, og så kan man se hvad alle har skrevet (det er så jeg kan holde kontakt med mine venner når jeg er på efterskole, der kan jeg ikke bruge msn og sådan) jeg skal bruge et svar så hurtigt som muligt tak :-) er der nogen der har nogle ideer
Avatar billede Kengun Praktikant
07. august 2004 - 23:05 #1
kan du bruge en der kører med php? på mitt site www.kn7000.net har jeg en gæstebog som fugere godt.
Avatar billede webbygger Nybegynder
07. august 2004 - 23:07 #2
Her har du en der kører ASP www.stege-brand.dk
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
07. august 2004 - 23:11 #3
kender ikke så meget til php. kan du forklarer hvordan man skal gøre? har du koden til den der gæstebog
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
07. august 2004 - 23:19 #4
Jeg kender ikke så meget til hverken asp eller php :-S er der nogen der kan hjælpe, det er nok at man bare kan skrive navn og besked, ald det ender er lige meget...
Avatar billede Kengun Praktikant
07. august 2004 - 23:22 #5
ved du om din server har støtte for php? hvis php ik kører på serveren så vil ik gæstebogen fungere. for at se om der er php på din server så kan du lægge dette lille script ind i et info.txt (brug notepad) dokument.

<?
  phpinfo();
?>

Lægg så denne info.txt fil op på din webside og ændre fil"efternavnet" til .php (altså slig info.php) og så kører du filen fra din browser. hvis siden viser en masser af information så har du php på din webserver.
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
07. august 2004 - 23:25 #6
ja den understøtter php. jeg skal bare have det lavet i dreamweaver jeg bruger også dreamweavers ftp funktion til at opdatere filerne
Avatar billede Kengun Praktikant
08. august 2004 - 00:58 #7
sorry, har været lidt optaget. men her er et link til hvor du kan hænte det php-script: http://www.promosi-web.com/script/guestbook/
Avatar billede thedeathart Nybegynder
08. august 2004 - 01:16 #8
Du kan ikke lave det i dreamweaver da den kun er til html(design) delen.

php/asp er såkaldte cgi sprog, som kun bliver aflæst af serveren.
Typisk til gæstebøger og lign. bruger man en database (til php plejer det at være mysql)

Hvis du søger lidt på google eller kigger herinde så er der mange muligheder.

Du kan også hente en fra min side (der hedder den tagwall) www.thedeathart.dk/?side=php.php

Det kan virke som lidt af en udfordring hvis man ikke ved noget som helst om det.
http://www.newbie.dk/  har nogle fine services hvor du så ikke behøver gøre andet et at linke den en som bliver oprettet hos dem.
Avatar billede Kengun Praktikant
08. august 2004 - 01:29 #9
dilling-hansen> nu har du det script og det bruger ik mysql men kun php. det er ik så vanskeligt at sætte op, men ta gerne kontakt med mig (klik mit nick) hvis du trænger ydderligere hjælp.
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
08. august 2004 - 11:46 #10
nu har jeg læst hele det der script igennem, og rettet stierne og sådan, men nu varker der sQ også det var dejligt ;-) mange tak
Avatar billede Kengun Praktikant
08. august 2004 - 22:06 #11
men det var da dejligt :) hygge :)