Avatar billede hansen30 Nybegynder
26. februar 2001 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

grå hår over win2000

Endelig lykkedes det at installerer win2000 på min comp. (asus a7v 1005d, ibm ultra 100). Efter mange forsøg lykkedes det ved at jeg kun at oprettede en primær fat 16 partition. Da jeg så ville installerer programmer fra mine cd\'er (eks.demo af dreamweaver 4), så vil installationen ikke starte. Den kører 99% at install wizarden, og så sker der ikke mere. På min gamle maskine var der ingen problemer med at installerer programmerne. Kan nogen hjælper inden jeg taber/river mit hår af.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
26. februar 2001 - 11:14 #1
service pack 1 anbefales, hvis der skal være så mange probs ville jeg nok prøve at hive noget hardware fra inden jeg begyndte på fat 16, fat16 + win2000k er lidt lissom at smide en ferrari moter i en trabant :-)
Avatar billede k_la Nybegynder
26. februar 2001 - 11:43 #2
Jeg mener at have set et problem beskrevet her vedr. win2000 og ultra 100, - har du prøvet at oprette en win98 - fat32 partition og installere derfra ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2001 - 15:00 #3
har du 2 udma 100 porte og 2 alm
hvis ja .. så instaler win2k med HD sat på de alm ide porte og instaler så driveren til udma 100 porten da den vist ikke er i win2k så flytter du hd over på udma 100 og så skullle det vist virke ..
  og det skal helst være ntfs filsystem ...
måske er det slet ikke det .. der er jo flere asus a7v typer 1005d er vist bios version

men det her har ihvertfald virket for mig da jeg skulle instalere på et motherboard med udma 100 porte første gang
Avatar billede hansen30 Nybegynder
26. februar 2001 - 20:34 #4
Jeg har vist ikke formuleret mig uddybende nok. Grunden til at win2000 er installeret på fat 16, er at det ikke har villet virke på andre partions typer. Har forsøgt med fat 32 og ntfs. Her fik jeg hver gang i starten af selve setupfasen en blå skærm med inaccessible harddisk. Selvom jeg brugte både driverne til ultra 100 controlleren og forsøgte at flytter hardisken over på primary ide. Jeg har også installeret servicepakke1. (Servicepakke 2 skulle forøvrigt være på trapperne med bl.a understøttelse af ultra ata 100). Mit problem er at jeg gerne ville kører eksempelvis pqmagic 6.0 for at lave patitionen om til nfts og nogle logiske drev. Problemet opstår når jeg kører programmernes setup-fil. Det når op på 99% også sker der ikke mere. Er der nogen som ved hvorfor?
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2001 - 22:07 #5
ja det er lige det jeg snakker om .. blå skærm med inaccessible harddisk .. og det blev klaret på den måde jeg har beskrevet . HD satte jeg som primary ide1 og cdrom primary ide2 .. begge master .. og når så udma100 controler er instaleret så flytte HD tilbage på udma 100 ..
muligvis så tjek dine bios instillinger ..sæt dem tilbage til default hvis noget er ændret ..
det burde virke ..
Avatar billede lasse_bach Nybegynder
29. juni 2001 - 00:44 #6
Jeg ville nok prøve at slette alle partitioner, på din HD. F.eks. vha f-disk.
Når dette er gjort og du har genstartet din computer kan det være en god ide at køre \"fdisk /mbr\". (Har hjulpet for mig).
Du kan nu starte installationen, også mener jeg det er muligt, at partitionere derfra. Du kan så vælge NTFS, som klart er at foretrække med Win2k.