Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
07. august 2004 - 13:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan max dl en 4GB fil, hvorfor ?

Hey
Da jeg var ved at overføre en 4,8GB img fil med en masse billeder ferie og sådan over fra internettet, stoppede den ved 4GB og sagde "der er ikke tilstrækkelig plads på disken" nogen for slag ?
Avatar billede bernie Nybegynder
07. august 2004 - 13:54 #1
hvormeget fri plads har du da på det drev du henter ned på
Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
07. august 2004 - 13:56 #2
over 30-40GB så det skulle ikke være noget problem
Avatar billede snowball Novice
07. august 2004 - 14:01 #3
Kører du med FAT32 som filsystem? I så fald er det derfor da FAT32 max kan klare filer på 4GB. Hvis du skrifter til NTFS som filsystem, så ligger den grænse meget højere oppe.

Se evt. http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm

Hvis du kører med Win2k eller WinXP, så kan du skifte til NTFS ved at bruge kommandoen "convert". Du mister ikke nogen data ved at bruger "convert" og du skal ikke geninstallere noget.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. august 2004 - 14:02 #4
... I først omgang når man/du downloader fra Nettet smides filen imens på et midlertidigt sted på C:\(ikke lige huske nu). Når alt er gennemført copy systemet den slutlige fil til det target som du definerede i starten.
Tanke: Hvis der ikke er plads på på  C:\(ikke lige huske nu) og/eller du har en begrænsning på 4Gb i FILSTØRRELSE ???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. august 2004 - 14:03 #5
Samme tanke <snowball> (det navn i denne varme?) ...
Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
07. august 2004 - 14:04 #6
ok tak ! kan du ikke skrive hele kommandoen ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. august 2004 - 14:05 #7
C:\>convert /?
Konverterer FAT-enheder til NTFS.

CONVERT enhed /FS:NTFS [/V]

  enhed      Angiver drevbogstavet (efterfulgt af kolon),
              tilslutningspunktet eller enhedens navn.
  /FS:NTFS    Angiver, at enheden skal konverteres til NTFS.
  /V          Angiver, at kommandoen Convert skal køres i kontroltilstand.
Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
07. august 2004 - 14:06 #8
ok hvordan gi´r jeg de point??
Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
07. august 2004 - 14:08 #9
hvor skal jeg skrive det henne ?
Avatar billede snowball Novice
07. august 2004 - 14:08 #10
f.eks.: convert c: /FS:NTFS

Skal lige lave et svar før du kan give point :)
Avatar billede snowball Novice
07. august 2004 - 14:09 #11
Du skal skrive det i en DOS prompt. Klik på Start -> Kør -> Skriv cmd og tryk på Enter. Så skriver du kommandoen der.
Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
07. august 2004 - 14:10 #12
det er go´nok
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. august 2004 - 14:16 #13
... og det skulle så ta' "få" minutter og du er glad igen...
... så ka' du jo rulle en checkdisk og/eller defrag bagefter for at checke/rydde op?

Det er da også en "monsterfil" du overfører fra nettet ...

Skriv tilbage om/når din DL (download) virker komplet igen uden brok.
Avatar billede snowball Novice
10. august 2004 - 20:02 #14
Har du fået konverteret og hentet filen igen? :)
Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
10. august 2004 - 20:05 #15
yes... men det er måske blevet lidt langsomt :(
Avatar billede snowball Novice
10. august 2004 - 21:08 #16
Hvad er blevet langsomt? Dit system skulle ikke gerne blive langsommere af at du har skiftet til NTFS filsystemet - næsten tværtimod.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. august 2004 - 22:26 #17
Rul scandisk / Defrag
Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
11. august 2004 - 20:48 #18
hvor kan man bruge scandisk... det er når man tænder den, der ved velkomst menuen.
Men skal til at formatere så gør ikke noget, håber bare at den ikke er så langsom bagefter !
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2004 - 21:28 #19
... men du har altså fået en form for løsning/svar ikk' ?
Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
11. august 2004 - 21:31 #20
jo.. det virker nu