Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
06. august 2004 - 16:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mangler 3 ting vedr. design!

Hej

Jeg har et par spørgsmål ang. mit nye design!
http://www.friendsavisen.1go.dk/design1.php

1. Hvilke farver vil matce godt til et logo!

2. Det lille logo som jeg har skrevet nede i bunden, hvordan skal det være, skal det bare være det store en gang til, eller burde det ikke være et kvadratisk!

3. I "kolonnen" Har i da nogle ideér til hvad man skal have der?

Hvis i har spørgsmål så spørg løs!
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
06. august 2004 - 17:43 #1
Slet ingen der har en ide?

Bare svar på i det mindste 1 aftingene!
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 17:52 #2
du er fuckup utålmodig..

1. sort

2. det skal slet ikke være et logo.

3. nej, det er jo din side.

Adndet:

Har du overevejet at lave et mere stilet, overskueligt design ?
Højreklik sikring er latterlig, og viser at du er n00b.
http://validator.w3.org/check?uri=http://www.friendsavisen.1go.dk/design1.php
<= det skal vist også fixes lidt.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
06. august 2004 - 17:57 #3
Jeg sry, ved godt det med utålmodighed, dårlig vane a have :(

3. kunne du da godt have været lidt opfindesom i stedet!

Andet:
Du er den første der har sagt noget om designet! vil lige sige, at hvis du tænker på selve siden, så er det fra mit gamle design! Passer slet ikke ind i det ny!!

Det med højreklik havde jeg også i det gamle, og har IKKE i det ny! Det er de gamle sider der har fundet ind i det ny! De passer slet ikke til siden!
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 17:57 #4
det er også fredag, og man skal jo på druk lige om snart..
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
06. august 2004 - 17:58 #5
og lige nu vi er igang, hvad gør den validator, og hvad skal jegsætte hak i?

>> Der er der ellers mange online!!!
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 17:59 #6
øhh.. ny gamle.. har du smidt et forkert link så ?

http://www.friendsavisen.1go.dk/design1.php <= den jeg kiggede på.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 18:01 #7
validtor: du skal ikek sætte hak i noget, du skal bare fixe din kode, så den kan valideres. Jeg fortrække personligt xhtml, men alm. html 4.1 er også god nok.

du kan læse mere på www.html.dk

Til designet synes jeg at du skulle tage og lære css,(istedet for tables) hvis du vil lave noget som helst som er bare lidt proff. det kan også læres på html.dk
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
06. august 2004 - 18:16 #8
Jeg skal også have lært css på et tidspunkt!

Min side er altså i php jo, kan den finde ud af det?

HVad er xhtml så?

Det er halvt nyt og gammelt, designet er nyt, men SIDERNE er stadig fra den gamle! Derfor kommer den ind med den hø´jreklik block!
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 18:20 #9
php er et cgi sprog og har INTET med udseendet at gøre.
Du bruger html og css til at lave designet

xhtml er en standart, som gør at din side kan ses i flest mulig browsere, og er meget vigtigt når man laver css, pga IE sutter max til css.

Og css kan du løre på 3-4 timer på www.html.dk hvis du LÆSE det GRUNDIGT :P
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 18:21 #10
forresten så kan du med css og php erstatte din iframe, og det er godt for brugeren og godt for dig.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 18:24 #11
http://www.eksperten.dk/spm/493764 <= en god diskussion jeg havde med profferne engang omkring w3c.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
06. august 2004 - 18:25 #12
der er ingen iframe, det er derfor den er php

Den henter id= fra adresselinjen og så inde i en celle includerer den siden med det indhold!
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 18:28 #13
okay, det lignede bare pga. resten af siden var i tables.

så lidt har du da lært :)
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
06. august 2004 - 18:30 #14
Har hørt at frames er yt! og ikke brugervenlige! :)

Nå men jeg synes du har prøvet godt på at hjælpe! så jeg lukker, smid et svar!
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 18:33 #15
nej tak. Hvis du har hørt lidt efter er det belønning nok for mig.

og ja iframes er absolut yt. + det er meget nemmere at kode når du ikek skal have <html><head><body> osv. med i hver enkel fil :)

Specielt mht. loginsystemer i sessions og "online-users" systemer.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
06. august 2004 - 18:44 #16
ok, så siger jeg mange tak for hjælpen!
Avatar billede mjl Nybegynder
07. august 2004 - 09:11 #17
He he