Avatar billede dingo2 Nybegynder
06. august 2004 - 14:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Delete Record

Jeg flere gange været ude for at når jeg skal slette i en database at den så sletter noget andet end den der er valgt
jeg har flere gange prøvede med ID, men kan ikke få det til at virke.

Det er vel mig der har sat noget forkert op
nogen der har en ide ???

DW & Asp
Avatar billede bojohansen Nybegynder
06. august 2004 - 14:50 #1
Først sætter du et recordset ind på siden.

Her skal du sørge for at du i bunden sætter :
Filter =
Url Parameter : Id (eller hvad du nu har i din querystring)

Vælg så Insert Record.

Vælg rigtig connection
Rigtigt Table navn
Select record from : Sørg for at det er det rigtige Recordset hvis du har flere på siden.
Unique Key column : Sørg for at det er feldtet som har ID værdien for den record du vil slette.
Delete by submitting : Vælg den rigtige Form hvis du har flere
Angiv url for næste side.

Hvis du sørger for at disse info er 100% rigtige så kan du umuligt slette den forkerte Record.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
06. august 2004 - 14:51 #2
Vælg så Insert Record

Skulle være

Vælg så Delete Record
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. august 2004 - 21:28 #3
Hjalp det?
Avatar billede dingo2 Nybegynder
10. august 2004 - 13:39 #4
Nej, bakser stadig med den.
Jeg har prøvet at lave en helt ny op til flere gange, men uden resultat.
Det skal måske lige siges at det der skal slettes bliver valgt fra en pop-down menu
som henter info fra databasen, måske det er derfor at det ikke virker.

Mener altså bare at det har virket tidligere, da jeg startet på projektet.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
05. september 2004 - 13:26 #5
Hmm.. Løkkedes endelig, det viser sig at den måde jeg gjorde det på ikke var optimal.
Har lavet hele projektet om, og nu virker det.

Takker
Avatar billede bojohansen Nybegynder
05. september 2004 - 20:32 #6
Ok, så læg et svar og accepter dig selv så vi får lukket her.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
14. september 2004 - 14:21 #7
ok.