Avatar billede popsy Novice
05. august 2004 - 23:13 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Advarsel fra cliche

Jeg har i dag modtaget en advarsel fra Cliche, som angår mit domæne www.clan-ffj.dk

ASdvarslen går på at de ved gennemgang har fundet store filarkiver til fri download, og det forstår jeg ikke helt.

Vi har på siden enkelte downloads af counter strike relaterede filer, som ikke er af nævneværdig størrelse. Jeg kan på ingen måde tro at der er tale om disse.

Så begynder jeg jo at få en mistanke om at der er tale om vores billeder fra forskellige arrangementer, såkaldte "lan-partys", men det døjer jeg også med at tro, eftersom de er indsat til almindeligt gennemsyn, og det kan vel ikke være forbudt at vise billeder som en del af sin webside!?

Uddrag fra deres forretningsbetingelser, som de henviser til i advarslen: "På webhoteller hos cliche.dk A/S er det ikke tilladt at have store filarkiver liggende til fri download. Grov udnyttelse af cliche.dk A/S's frie trafik kan medføre eksklusion fra cliche.dk A/S's servere."

Er der nogen der har nogen ideer om hvad de mener? Jeg har selvfølgelig skrevet til dem og spurgt, men eftersom jeg kun har fået 2 dage til at reagere, så er der jo ikke store chancer for at jeg når at få et svar derfra. Evt. nogen der har prøvet det samme?
Avatar billede angelod Novice
06. august 2004 - 00:10 #1
Jeg har ingen erfaring med Cliche.dk, men jeg har et par forslag.. Først og fremmest.. Er der flere med FTP-adgang til sitet? Hvis ja, så kan det muligvis være at nogle har siddet og brugt domænet til at sende filer fra en maskine til en anden.

Ellers vil jeg høre om der er statistik? Hvis der er det, kan du evt. se om der skulle vise sig noget under f.eks. filer med størst mængde trafik, hvis statistikken viser det (er jo forskelligt fra server til server).

Dette kan du undersøge i nat. Og hvis du stadig ikke har fundet ud af det, og ikke har hørt noget imorgen, så se om de ikke skulle have et telefonnummer du kan ringe til. :)
Avatar billede popsy Novice
06. august 2004 - 00:14 #2
Eneste med ftp adgang er mig, selvfølgelig med undtagelse af en evt hacker :)
Med hensyn til statistik, så har jeg kun adgang til det parametersystem som cliche leverer, og det koblede jeg fra i 2003 engang fordi det gav fejl på siderne :(
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. august 2004 - 00:19 #3
Jeg tror bare cliche er ved at rydde op. De har fået oprettelses-gebyret fra jer :)

<http://groups.google.dk/groups?dq=&hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=4111339c%240%2435879%2414726298%40news.sunsite.dk&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.edb.internet.udbydere.webhotel>

Lowhost tjener ikke så meget, når man sælger et hotel til 1 kr pr. måned eller hvad de nu koster ;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. august 2004 - 00:20 #4
Du skal selvf. læse den første som er ejeren af tråden *S* Tror mit link henviser til den sidste kommentar
Avatar billede popsy Novice
06. august 2004 - 00:31 #5
Hmm, er sq udemærket klar over at cliche ikke er et "state-of-the-art" firma, men alligevel har jeg dog en indgroet tro på at vi alligevel får et webhotel når vi betaler for det, og det her har vi da ialtfald råd til :)

Umiddelbart tolker jeg tråden som om det er zip filerne alene de er sure på, og det giver jo ingen mening, netop fordi filerne i det format jo netop begrænser trafikken.

Ydermere så tror jeg ikke helt på at der har været den store trafik på de filer, selve siden er jo ikke ligefrem den mest velbesøgte i verden :D

Iøvrigt er der kun 3 filer som downloades direkte fra vores side, de fylder sammenlagt under 3 mb, så det kan vel ikke kategoriseres som et større filarkiv???
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. august 2004 - 00:33 #6
Det skulle man ikke tro, men noget tyder på at cliche gør det - ved ikke hvad de går efter som du kan læse ved de det vist ikke engang selv :D
Avatar billede popsy Novice
06. august 2004 - 00:42 #7
Hmm, kan forstå på dit link at forbrugerstyrelsen ikke modtager sager hvor det drejer sig om mindre end 500 kr, men så må man jo undersøge om ekstrabladet er interesseret. Den slags der er da bare rent svineri, og det skal de sq ikke slippe godt fra. Jeg forventer mig det værste fra dem nu :(
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. august 2004 - 00:48 #8
Du har ret med forbrugerstyrelsen, men omkring eb så tror jeg desværre ikke du kommer så langt. Det er spm. hvor meget energi man vil spilde for 12 kr eller der omkring.

Det er korrekt at du har bestilt og betalt et produkt og bør få noget for dine penge, men jo mere energi man bruger på at få "hævn" / "retfærdighed" jo dyre bliver hotellet i arbejdstid :(
Avatar billede popsy Novice
06. august 2004 - 00:55 #9
det har du selvfølgelig ret i, men nu må vi se hvad de svarer.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 01:26 #10
http://www.clichehosting.com/dk/?wid=130&id=2#112

"....desuden skal du huske på at det ifølge vores forretningsbetingelser ikek er tilladt at have downloadarkiver liggende."

Det har du vel læst inden du lagde dem ud....
Avatar billede popsy Novice
06. august 2004 - 01:34 #11
jamen for pokker da osse, hvad er et downloadarkiv? I mine øjne er et downloadarkiv ialtfald ikke når et medlem i en clan f. eks. laver et skin til steam, som fylder 96 kb pakket? Ialt er der tale om 3 filer sammenlagt under 3 mb i størrelse, er det et arkiv?

I så fald bør jeg kunne opnå statsstøtte til mit kontor, for det er da et arkiv af museumsagtige proportioner så!

Og ja, jeg har sq læst hvad der er at læse, vi er jo for pokker kunder på 2 år hos dem.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. august 2004 - 03:24 #12
jeg tror måske bare at de mener at et downloadarkiv er et downloadarkiv uanset størrelse. kan i ikke bare kalde det noget andet, fx scripts & skins og så skabe det indtryk at det er beregnet til at clanens medlemmer kan dele deres stuff der ... hmm  who knows
det ville jo være en krise af uoverstigelige dimensioner hvis den server lukkes her kun få timer før DM i hardwarekast :-) ses
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. august 2004 - 03:27 #13
hvis du kalder det clan-stuff lyder det i hvert fald ikke længere som en offentlig downloadoversigt - hvis det altså er det der er problemet ..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 07:47 #14
Så vidt jeg har forstået fra andre så er det al download der ikke er tilladt.
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. august 2004 - 08:10 #15
popsy - jeg synes da også der ligger lidt mere en 3 filer, under punktet download, og de ting der ligger der har vel intet med selve klanen at gøre, så her vil jeg nok også betegne det som et godt nok meget lille, men stadig et download arkiv, da du har ting liggende som ikke har noget med klanen at gøre.
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. august 2004 - 08:11 #16
hov, underskylder min kommentar, så først nu at de henviser til en anden side :)
Avatar billede popsy Novice
06. august 2004 - 15:26 #17
Har nu fået en afklaring med dem, det viste sig at det var mine 3 zipfiler, hvoraf den ene er et script på 10kb til irc lavet af mig, den anden et skin til steam på 90 kb lavet af et medlem, og den sidste er et logoprogram, der fylder 1,19 mb.

Disse er ikke tilladte, af en eller anden grund som de heller ikke selv kunne forklare mig. I bund og grund er alle filer som kommer frem med gemmedialogen ikke tilladt hos Cliche!

Jeg har selvfølgelig fjernet filerne nu (mens jeg rystede på hovedet)

Smid et svar, så i kan få points for jeres input :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. august 2004 - 15:28 #18
popsy - det lyder næsten som om det er fordi de ikke har de rigtige værktøjer til at opspore folk der har download arkiver, og derefter vælger at sige alle webhoteller med zip filer og lign. får en melding om at deres hotel lukkes.
Avatar billede popsy Novice
06. august 2004 - 15:34 #19
åbenbart, jeg er lidt skuffet over det, en del af cs communitiet er jo netop at lave den slags små filer og dele dem med andre. Men reglerne skal selvfølgelig overholdes.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 16:02 #20
kan de ikke bare lægges eksternt - Finde et eller andet gratis websted hvor man lige kan have et par filer liggende?
Avatar billede popsy Novice
06. august 2004 - 16:45 #21
Jeg er ved at undersøge om de kan lægges på den lille irc-bot server jeg har herhjemme, men jeg er ikke særligt klog på hvordan jeg dirrigerer downloads frem til den gennem router osv.

Jeg kan umiddelbart ikke finde nogen steder som vil tillade download, det ser ud til at de fleste faktisk forbyder det.
Avatar billede angelod Novice
06. august 2004 - 18:20 #22
Jeg har personligt meget god erfaring med web10.dk, og vil da anbefale at du kigger lidt på dem. Jeg læste deres forretningsbetingelser igennem, og skrev derefter til dem med alle punkter jeg var i tvivl om. De ser i sandhed ud til (indtil videre ihvertfald) at håndhæve fri trafik korrekt. Så længe du ikke har adskillige gigabyte trafik fordelt på et par store filer (ergo, det _jeg_ vil mene er misbrug), så siger de ingenting. De er desuden ligeglad med hvad du har på dit hotel, så længe det holder sig indenfor Dansk lovgivning.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 18:34 #23
Jeg tror i virkeligheden det er for at undgå at folk uploader mp3 filer nede på netcafeen eller hvad de nu kan finde på.
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. august 2004 - 18:41 #24
nikolajdu - det kan jeg da godt forstå de gerne vil blokere for, men igen det må jo bare tyde på de ikke har de rigtige værktøjer, de burde kunne se de 3 ting som popsy har liggende intet at at gøre med mp3 eller andet ulovligt
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 18:46 #25
triple-x Generelt er jeg af den indstilling af problemet i den retning ikke er så stort længere. Omvendt så kan man jo ikke tillade visse type download og hvad er der inde i folk zipfiler. Anyway kan man slå ned et sted og det kunne være på størrelse men det er ikke effektivt nok og slet ikke set i forhold til den razzia der kommer når politiet eller fogeden står for døren.
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. august 2004 - 19:06 #26
nikolajdu - du har vel ret. og de har nok ikke tid til at se på hvert eneste eksempel ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 20:35 #27
det gik vidst lidt stave-stærkt det sidste indlæg - Håber det kan tydes ;-)
Avatar billede popsy Novice
07. august 2004 - 00:14 #28
Jeg checker lige web10 en af dagene, måske bliver de valgt næste gang vi skal betale.

Ingen der vil have point?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. august 2004 - 00:19 #29
Jeg kan ikke tale for de andre men jeg er fint tilfreds ;-)
Avatar billede angelod Novice
08. august 2004 - 11:45 #30
Næh, behold du blot dem. Betragt det som et venskabeligt råd fra min side.

Det jeg tænkte at du kunne gøre var at kontakte Web10 og forklare din situation for dem (dog uden at nævne navnet på nuværende host, da der ikke er grund til mudderkastning), og se hvad de siger. Min erfaring med Web10 siger mig at du ret sikkert vil få at vide at det skam ikke er noget problem for dem. De har endda et par gange sat nogle ekstra moduler til installation fordi jeg foreslog dem det, og det virkede som om flere kunne få gavn af de pågældende moduler. :)
Avatar billede popsy Novice
08. august 2004 - 11:47 #31
Jamen ok da, og tak for hjælpen venner :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. august 2004 - 19:14 #32
*np* :)
Avatar billede patrickbateman Nybegynder
08. september 2004 - 11:22 #33
Jeg har selv haft nøjagtigt samme problem med Cliche Webhosting. Det er det web hosting firma jeg har været hos hvor der konstant har været problemer, og især dette spørgsmål omkring 'store fil arkiver' (selvom man kun har 1 fil f.eks) har været genstand for megen mail frem og tilbage. Shit altså....
Avatar billede popsy Novice
11. november 2004 - 22:53 #34
nikolajdu> Skiftede til web10 for et stykke tid siden nu, desværre har det været værre end Cliche med hensyn til oppetid, og svartider på siderne :(

Lige pt er begge mine sider nede, jeg kan ikke få ftp adgang fordi der er mere end 50users connected, men ok, mailserveren kører da fint :-/
Det har været sådan i ca en uges tid nu, on og off, og det eneste jeg hører fra support, er at de kigger på det :-/

Jeg tror snart den eneste gode løsning er at lave sit eget!
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. november 2004 - 23:02 #35
Popsy - jeg synes måske du skal slå et kig ind forbi www.unoeuro.dk evt lave en søgning her på eksperten. jeg har selv 2 hoteller ved dem som kører super. (de har ikke vildt mange besøgende da det begge er små legepladser for tiden)

Men hvis man kigger på SE nummer og adresse er det ens med www.wannafind.dk som også er kendt for utrolig god service og kvalitet.
Avatar billede popsy Novice
11. november 2004 - 23:06 #36
Tjaaa, men det bliver sq dyrt i længden når man skal forudbetale et år hvert sted :(
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. november 2004 - 23:07 #37
popsy - ja det har du helt ret i, men ha et øje på dem, evt næste år inden du betaler igen for web10
Avatar billede popsy Novice
11. november 2004 - 23:13 #38
Det skal jeg nok :)