Avatar billede hiks Nybegynder
02. august 2004 - 17:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indholdsfortegnelse - fodnoter

Hej

Jeg sidder med et problem i Word 2003 ang. en indholdsfortegnelse over fodnoter. Inde under indholdsfortegnelse har man mulighed for at vælge en typografi/style man gerne vil have lavet indholdsfortegnelse over men det virker ikke med Fodnotetekster, men gør med billedtekster og figurer?

Nogen bud?

/hiks
Avatar billede x-lars Novice
02. august 2004 - 18:29 #1
Hvad vil du også med en indholdsfortegnelse over fodnoter? Så er det da nemmere at vælge slutnoter.
Avatar billede hiks Nybegynder
02. august 2004 - 18:50 #2
ja det er sgu et godt spørgsmål - men det er et formkrav åbenbart

og egentlig ok til at give overblik.

Står der sidenummer på slutnoter?

/hiks
Avatar billede x-lars Novice
02. august 2004 - 20:24 #3
Sorry, jeg står af. Men Word har nu heller aldrig været min favorit.
Avatar billede hiks Nybegynder
05. august 2004 - 10:49 #4
har fixet det vha af script:

Den laver TC felter ved hvert fodnotereference som så kan bruges til at lave
en indholdsfortegnelse med.

Sub nm030804()
Dim vrng As Range
Dim i As Long
Dim FootText As String

For i = ActiveDocument.Fields.Count To 1 Step -1
    If ActiveDocument.Fields(i).Type = wdFieldTOCEntry Then
        ActiveDocument.Fields(i).Delete
    End If
Next i
For i = 1 To ActiveDocument.Footnotes.Count
    Set vrng = ActiveDocument.Footnotes(i).Range
    FootText = vrng.Text
    Set vrng = ActiveDocument.Footnotes(i).Reference
    vrng.Collapse wdCollapseEnd
    vrng.Fields.Add vrng, wdFieldEmpty, "TC " & Chr(34) & FootText &
Chr(34), False
Next i
End Sub

Lav et TOC felt som lister TC felter, som dette  { TOC \f }og kør makroen.
NOTE. vær varsom hvis du iøvrigt bruger TC felter til at markere indgange i
indholdsfortegnelser.

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
05. august 2004 - 10:49 #5
tak for kommentarer, x-lars

/hiks