Avatar billede mrm Nybegynder
30. juli 2004 - 12:23 Der er 5 kommentarer

Undgå overlappende billeder

Hejsa!

Jeg har et worddoc hvor der automatisk indsættes x antal billeder. De bliver lagt oveni hinanden. Er der en metode i Word til at fordele alle billeder så der ligger én på hver side?
30. juli 2004 - 12:24 #1
Hvordan indsættes de automatisk?
30. juli 2004 - 12:31 #2
Er det ved hjælp af en makro kan du indsætte et sideskift med denne linie:
Selection.InsertBreak Type:=wdPageBreak
Avatar billede mrm Nybegynder
30. juli 2004 - 12:36 #3
Det er vel det samme som at gøre det manuelt med f.eks. CTRL+ENTER...?!

Det virker ikke. Den eneste måde jeg kan gøre det manuelt er ved at lave flere tomme sider, og flytte billederne manuelt ved at trække dem med musen. Dette er ikke en option da der kommer mange billeder ind, og de skal i en makro flyttes på hver sin side...
Avatar billede mrm Nybegynder
30. juli 2004 - 12:37 #4
De bliver scannet ind til et word-doc... Sådan indsættes de automatisk
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2004 - 22:24 #5
Prøv at sætte dine billedindstillinger i Tools- options - fanebladet edit - punktet  Insert/paste picture - til In line with text.
Det giver hos mig ved manuel indsætning et billede pr. side.