Avatar billede cool-wil Nybegynder
28. juli 2004 - 13:45 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Multimedie bilen

Min bror er gået igang med et stort projekt, en demo bil, der skal bruges til udstillinger m.m rundt i dk, jeg står for det tekniske inde i bilen, følgende ting er installeret:
Playstation
Bil pc, med navigation, stor harddisk m.m
Trykskærm foran, og 2 skærme bagtil, så man kan se dvd på bagsædet.
Usb, bluetooth til blandt andet mobil m.m.

Jeg mangler lidt ideer til hvad der ellers kan laves, og leder efter links til ligende projekter.

Jeg går lidt og tænker på internet i bilen, mobilen kan klare store hastigheder via 3s netværk, men trådløst netværk kunne også være gejlet, hvor langt kan trådløse netværk række, og kan man surfe i f.eks. århus midtby gratis, mener jeg jeg hørte et sted, mange spm, men forhåbentlig kan i hjælpe lidt

Kan man låse en bil via en elektronisk dims, så kunne man f.eks. låse bilen med bluetooth:-)

wil/
Avatar billede bah-heaton Nybegynder
28. juli 2004 - 13:54 #1
satelit tv, bass og højtalere bagi, blåtneonlys i hele bilen kunne se fedt ud en aften i skulle ud og køre :D,
Avatar billede bah-heaton Nybegynder
28. juli 2004 - 13:55 #2
Avatar billede cool-wil Nybegynder
28. juli 2004 - 14:18 #3
Bah> ice er installeret i hele bilen, højttalere, trådløse hørebøffer m.m, vi har omkring 100.000 til at promovere bilen for, derfor kan alt være muligt:-)

Et lille hint til læseren, vi vandt danmarks langsomste bil ved dhb i år, hvem kan det være?
Avatar billede evildoctor Praktikant
28. juli 2004 - 14:25 #4
Er der links til billeder af den bil?? (Altså den i vandt med?)
Billeder til arbejdet med den nye???
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
28. juli 2004 - 16:08 #5
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad jeres budget er, men ellers skulle der være god inspiration at hente på http://www.megacar.com
Avatar billede mobius6 Juniormester
28. juli 2004 - 21:36 #6
video-phone
x-box live
Mp3 Jukebox
tracking devices til alle passagerere
så man fra bilen kan se hvor folk er henne
når man er stoppet ved en tysk rasteplads og alle
er løbet skrigende i hver sin retning efter at have
haft et fatamorgana over temaet Elsa Gras.

mobil batteri oplader (universel) i alle døre naturligvis
Avatar billede bb_maze Nybegynder
28. juli 2004 - 21:41 #7
En projektor som kunne vise billedet på bilens forrude :D Lige som i discovery reklamen.. Hehe.. Er dog ikke sikker på om det virker ;)

Der skal vel også være noget trådløst LAN i bilen, så folk kan sidde med hver sin bærbar og spille mod hinanden. Det vil også gøre det nemmere at installere noget internet så.

Hvis det er kunne i jo også gøre det muligt at tilslutte et netværksstik når man holdt stille. Fx hjemme i garagen. Så kunne man trække et kabel fra værelset og så ned i bilen og så gemme sig der :D

Hvad med et køleskab?

Hygge
Avatar billede mobius6 Juniormester
28. juli 2004 - 21:44 #8
Sun-lolly automat
rygekupé
massagemåtter
Aroma-terapeutiske forstøver apparater
Hologram-skak
Stemmeakiverede funktioner
digital-video-genkendelse af fører og passager
Avatar billede cool-wil Nybegynder
29. juli 2004 - 12:32 #9
Jeg er ved at lave hjemmesiden til bilen, og tage biller så de er på vej, skriver her når de er  online:-)

Jeg har tænkt på lidt james bond stil, med finger aftryk system i stedet for nøgle, osv, men det er måske lidt for meget?

Indtil vidre installere jeg lan i bilen til multiplayer, så man kan hooke sig op på til serveren bagi, streame musik, spille spil osv, film osv er allerede installeret i 2 7" skærme i nakkestøtter, trådløse hørebøffer osv.

Ud over det kommer der en bak sensor, så man kan se hvor man bakker hen, og hvor langt der er til næste objekt, stemmeaktiverende funktioner( afspil/stop/m.m)

Desuden er der udtag til usb 4 steder i bilen, så man kan hooke en ekstra hddsik, webcam m.m til.

Nu mangler jeg bare en producent til det trådløse netværk, hvad er  bedst, hvor langt rækker det osv? der skal jo være rimlig god dækning for at lave noget seriøst:-)

Mobiludtag bliver også taget op, oplade mobil direkte fra side paneler?

Og selvfølgelig også card reader til de mest normale memeroy cards:-)

Wil/

flere ideer tak, der er masser af penge endnu, vi skal jo ikke spilde nogle:-)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
29. juli 2004 - 12:34 #10
Avatar billede bah-heaton Nybegynder
29. juli 2004 - 16:48 #11
en propel oven på taget som en helikopter :D

evt lidt styling uden på :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juli 2004 - 18:08 #12
hvad med lidt thermo-chromisk mailing?

http://www.halfbakery.com/idea/Color_20Changing_20Car