Avatar billede bottos Nybegynder
27. juli 2004 - 13:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

xp firewall og exe-filer i outlook express

Hej der

Jeg har min firewall kørende i xp, og jeg har Norton Virusprogram, men mit problem er at jeg ikke kan sende exe-filer fra min mail, og selvom jeg slår firewall fra og slår Norton fra, kommer den stadig frem når mailen skulle være afsendt og melder en fejl ved afsendelse af exe-fil8(

Hvad er problemet?, da jeg sagtens kan sende digital billeder og andet godt.
Avatar billede buddy45 Juniormester
27. juli 2004 - 13:51 #1
Avatar billede bottos Nybegynder
27. juli 2004 - 14:09 #2
Der blokeres for en række filer som kan udgøre en sikkerhedsrisiko.
Omdøb filerne (til fx. bak eller zip dem) og prøv igen. Husk at gøre modtager opmærksom på, hvis de omdøbes, at de skal døbes tilbage igen

Det her er hvad du skrev derinde, det kunne måske hjælpe mig vil prøve senere, så en fil der hedder patch 2v. osv osv kan jeg bare kalde fx. bak eller Jørgen eller hvad det nu passer mig?? jeg har prøvet at kalde den pak.fil eller noget, det hjalp intet, og jeg kan ikke engang sende til mig selv, den melder en fejl i outlook exe-filer ikke afsendt eller noget. Men filen er jo stadig en exe-fil og jeg er sikker på den melder samme fejl, og jeg kan ikke pakke den, det vil zip ikke, da det er en pakket fil i forvejen.

Men det mærkelige er jeg har aldrig haft det problem før uanset hvad jeg har haft kørende, så min umiddelbare vurdering er at et eller andet står forkert.
Avatar billede buddy45 Juniormester
27. juli 2004 - 15:22 #3
Du skal kunne sende en blabla.exe hvis du omdøber den til blabla.bak.
Du kan fjerne fluebenet i: Funktioner -> Indstillinger -> Sikkerhed -> Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus, gemmes eller åbnes." , men det gælder modtagelse.
Avatar billede bottos Nybegynder
27. juli 2004 - 15:43 #4
jep jeg prøver det i aften, så kan du få en update på det.
Avatar billede bottos Nybegynder
27. juli 2004 - 16:37 #5
selvom jeg omdøber den til blablabla.pak og går ind og vedhæfter den til en mail, så står der under vedhæftede filer blablabla.pak.EXE8(( det kan jeg ikke slette.
Avatar billede buddy45 Juniormester
27. juli 2004 - 20:14 #6
Du får efternavnet .exe på fordi du ikke kan se alle filer og deres efternavne.

Åbn stifinder - vælg Funktioner - Mappeindstillinger - fanen VIS og i Advancerede indstillinger:

Fjern flueben i:  'Skjul beskyttede operativsystemfiler (anbefales)'
Fjern flueben i:  'Skjul filnavne for kendte filtyper
og sæt mærke i: 'Vis skjulte filer og mapper'.

Herefter vil du kunne se det fulde navn og omdøbe efternavnet exe til fx. pak.
Avatar billede buddy45 Juniormester
27. juli 2004 - 20:17 #7
Glem lige 'og i Avancerede indstillinger'. Bare på fanen VIS.
Avatar billede bottos Nybegynder
28. juli 2004 - 09:21 #8
jep klasse nok, fandt ud af det i går, ved hjælpe af en af mine venner, men ja det har jeg gjort, så jeg kan se hele filnavnet, og så omdøbe. Jeg kan åbenbart aldrig have brugt min mail til at sende exe-filer8) men ok så lærte jeg noget nyt, så skal du have point, så kom lige med et svar8)
Avatar billede buddy45 Juniormester
28. juli 2004 - 09:48 #9
Godt du fandt ud af det.  ;o)
Takker for points.