Avatar billede tdamgaard Nybegynder
27. juli 2004 - 12:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Zero dead pixel policy på TFT skærme?

Jeg har hørt at nogle producenter af TFT skærme (endelig) skulle have indført en Zero dead pixel policy. :-)

Men det eneste jeg har kunne google/finde er på en Samsung 193P (i Australien) hvor følgende garanti skulle være gældende: "If any dead pixels develop over 3 years on Samsung LCD monitors 19inch or above, it will be replaced. On Samsung monitors below 19inch, the "centre" rule applies."
Jeg har snakket med Samsung Danmark, og i følge dem så gælder den garanti ikke i Europa.

Er der nogen, der kender en eller flere producenter som har en Zero dead pixel policy (meget gerne i Europa)?
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
27. juli 2004 - 12:38 #1
Evt. en butik hvor man for et mindre beløb kunne købe en Zero dead pixel ganati kan også bruges. :-)
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 13:34 #2
Sony og Philips har på nogle af deres produkter (er jeg 99.9% sikker på)
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
27. juli 2004 - 13:58 #3
Hmm... også i Danmark/Europa?

Der er i hvert fald en "Zero Dead Pixel Guarantee" på Sony SDMX93B og SDMX73B, men igen er vi i Australien (http://www.ow.com.au/products/SONY_DISPLAYS.htm). :-(
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 14:03 #4
Ja det er jeg ret sikker på, ring evt og spørg om de har de produkter med Zero dead pixel policy i DK (de må vide det med sikekrhed :) )
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
27. juli 2004 - 14:17 #5
Så fik jeg snakket med Sony Danmark... og svaret et nej.
Man havde i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt planer om at indføre en Zero dead pixel policy herhjemme.
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
27. juli 2004 - 14:22 #6
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
27. juli 2004 - 14:25 #7
Hmm... om Philips Zero Bright Dot: "Bright dots are defects in a LCD panel once thought to be an inevitable part of the manufacturing process. With Zero Bright Dot, Philips monitors are guaranteed without dot defects."
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 14:31 #8
Ok, så er mit råd, køb skærmen over nettet, så har du 14 dages fuld returet (såfremt du ikke ødelægger den eller lignende), det må være din løsning (selvom jeg personligt ikke ville køre en fladskærm, de er langt fra holdbare nok.)
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
27. juli 2004 - 14:39 #9
hehe... det har jeg prøvet og sendt retur 3 gange nu. Og det er jeg ved at blive lidt træt af. :-)
Derfor er jeg på jagt en producent med en Zero dead pixel policy.
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 14:44 #10
det bliver nok svært at finde så, for umiddelbart mener jeg ikke og have læst om andre mærker en de 2 vi allerede har talt om, (producenterne ved jo godt at der laves MEGET få skærme som faktisk er uden fejl), skal du have noget der er ioden, så bliv ved CRT skærme. (det er min personlige holdning, men den er farvet af jeg har arbejdet som monitor reperatør i en årrække, og derfor har set de typiske fejl og reperations priserne)
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
27. juli 2004 - 15:06 #11
Ja, med CRT er pixelfejl ofte ikke en standard man må leve med... ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 15:21 #12
ja men de er også til at betale for at få repareret efter garantien er udløbet, det er IKKE tilfældet med en fladskærm! (i langt de fleste tilfælde)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2004 - 15:39 #13
hvad med ViwSonc?

http://www.viewsoniceurope.com/dk/Support/warranty.htm

"Note on Pixel Defect Policy:
For any sub pixel defect (red or green or blue) ViewSonic LCD display products are warranted in accordance with the ISO standard 13406-2 class II. On pixels ViewSonic exceeds ISO 13406-2 class II requirements not allowing for any defective (permanently dark or bright) complete pixel consisting of red, green, and blue sub pixels (“Zero Pixel Defect Policy”)."

som jeg læser det så er der “Zero Pixel Defect Policy” på nogle af deres skærme
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 15:54 #14
Det er også hvad jeg læser :) men stadig har du problemet med reperations prisen efter garanti og reklamationsret er udløbet.
Avatar billede lede Nybegynder
28. juli 2004 - 10:29 #15
Pas lige på med Viewsonic, for den skriver at alle tre subpixels i en pixel (rød,grøn,blå) skal være døde før de bytter.
Dette ses næsten aldrig, da to subpixels er nok til en pixelfejl, altså absolut ingen garanti mod pixelfejl.
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
28. juli 2004 - 12:14 #16
Så tror jeg der er bidt!

Har lige haft en længere samtale med Viewsonic Danmark.
Viewsonic bytter skærmen, hvis der er 1 død (helt sort eller hvid) pixel, som de også skriver i deres garanti: "On pixels ViewSonic exceeds ISO 13406-2 class II requirements not allowing for any defective (permanently dark or bright)".
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
28. juli 2004 - 12:19 #17
Der skal lige sige, at de ikke bytter hvis det kun er en sub pixel ("consisting of red, green, and blue sub pixels").
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
11. maj 2005 - 17:28 #18
Stadigvæk ingen med "Zero Pixel Defect Policy" på TFT skærme - dog er Bilka begyndt på LCD TV'er.
Men jeg lukker og slukker.
Avatar billede ssommer Nybegynder
12. januar 2006 - 11:08 #19
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
14. januar 2006 - 13:16 #20
Asus er kun en "1-year LCD Zero Bright Dot warranty" - samme som Viewsonic.