Avatar billede a.schou Nybegynder
27. juli 2004 - 11:45 Der er 10 kommentarer

Tynde klienter

Hejsa Eksperter
Jeg skal sætte en SuSE 9.1 server op. Til den server skal der så være nogle tynde klienter der kobler op. De har kun MB og Ram, altså igen fdd, hdd eller cd.

Er der nogen her der har nogen erfaringer på dette område? Er det svært at sætte op, og findes der evt. nogle guider?

Jeg er ingen hardcore linux bruger, faktisk er jeg meget novice. Men engang skal jo være den første :D

Håber at der er nogen der vil hjælpe mig...
Avatar billede strych9 Praktikant
27. juli 2004 - 11:52 #1
Har du tonsvis af tid og tålmodighed til rådighed? Og er det her noget du skal have til at køre professionelt?
Avatar billede a.schou Nybegynder
27. juli 2004 - 11:56 #2
Det skal køre "professionelt" altså det skal køre... Det skal bruges seriøst, og ikke være noget ligesom det man har der hjemme;)
Avatar billede strych9 Praktikant
27. juli 2004 - 12:00 #3
ok
jeg vil næsten foreslå en konsulent. Det er en svær opgave for en novice.
Avatar billede a.schou Nybegynder
27. juli 2004 - 12:02 #4
Det skal jeg også have, men det var bare lige så jeg fik en ide om hvordan det virkede... så til at starte med, behøves det ikke at være 100% bulletproof
Avatar billede mfalck Praktikant
27. juli 2004 - 12:10 #5
tja - jeg har rodet lidt med en diskløs linux-dist på et tidspunkt... evt kan du kigge på:
http://www.ltsp.org/
http://www.dnalounge.com/backstage/src/kiosk/
http://www.etherboot.org/
Avatar billede mfalck Praktikant
27. juli 2004 - 12:10 #6
men det er nok rigtigt at det er en lidt stor mundfuld hvis du er nybegynder ...
Avatar billede strych9 Praktikant
27. juli 2004 - 12:12 #7
Avatar billede strych9 Praktikant
27. juli 2004 - 12:14 #8
vær opmærksom på at der skal være en PXE rom på dine netkort. De skal jo boote fra netværk.
Avatar billede a.schou Nybegynder
27. juli 2004 - 12:55 #9
Ok, jeg vil lige se på det... og så melde tilbage..
Avatar billede kasper.h Nybegynder
27. juli 2004 - 14:37 #10
LTSP er til at gå til, jeg har leget en del med det. Der har været mange problemer med det, men pakkerne er blevet nemmere at installere. Der skal ikke nødvendigvis være PXE på netkortet, man kan også boote via en diskette. Det er lidt nemmere, hvis man bare skal teste det eller lege med det. Jeg brændte selv nogle EPROM'er til det, det gik meget nemt.
Men det er rigtigt, at der er mange ting der kan gå galt, og meget man skal være opmærksom på, hvis man skal have det til at køre 100%.