Avatar billede dablueeyes Nybegynder
26. juli 2004 - 20:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Html upload form

Hejsa.
Jeg sidder og kigger lidt på forbedringer til min hjemmeside, som er min første nogensinde. Jeg har lavet den i Frontpage.

Mit spørgsmål går ud på hvordan man laver en funktion, der gør følgende:
At folk der skal have et billede på min side kan uploade direkte fra min side, uden at de behøver åbne deres mail for at sende den til mig. Og at billedet så ryger direkte fra min side og over på min mail.

Er det forklaring nok??

Jeg håber på hjælp meget snart, da det er en fed ting at lave sys' jeg.

I kan se siden på www.cmmichael.dk
Avatar billede Kengun Praktikant
26. juli 2004 - 20:34 #1
det enkleste vil nok være hvis du kan bruge php eller asp på din side. kan du det?
Avatar billede dablueeyes Nybegynder
26. juli 2004 - 23:01 #2
Altså jeg har aldrig prøvet det, og ved intet om PHP eller ASP. Så hvis du havde en form til html ville det være at foretrække.
Avatar billede Kengun Praktikant
26. juli 2004 - 23:22 #3
så længe at billedet skal lastes op på serveren så mener jeg at html ik kan klare det. desværre :(
Avatar billede dablueeyes Nybegynder
26. juli 2004 - 23:35 #4
Okay, men hvordan kan det så være at man kan sende tekst. ALtså via en mailform.. Det er jo det samme princip er det ikke?
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 00:00 #5
hmmm, forsåvidt så er det måske samme princip, men tekst bliver lagret i en "database" (forudsetter at du har Frontpage Extensions, etc. på serveren) eller til en .txt (eller .db) fil, mens bilderne er, som du ved, nogle file som skal op til server. så det bliver ik helt det samme......
Avatar billede dablueeyes Nybegynder
27. juli 2004 - 00:15 #6
Okay, nej det kan jeg godt se.. Men jeg får sendt teksten på min mail, så hvorfor kan den ikke også bare sende billederne direkte på min mail, det forstår jeg ikke helt.
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 00:20 #7
ahh, troede at du ønskede bilderne lagt direkte op til din webside og ik smidt til din emajl. men det er ligemeget, for det er desværre lidt enklere at sende tekst end billeder og andre file. sådan er det bare desværre.
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 00:22 #8
en fil er ligesom noget der skal hæntes fra bugerens PC, mens teksten skriver han kun ind i en lille boks. det er her vi får problemer og må bruge noget php eller asp haløj :/
Avatar billede dablueeyes Nybegynder
27. juli 2004 - 00:25 #9
okay, men selv min side er lavet i html, kan man så ikke tilføje noget php???
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 00:35 #10
jo hvis din server hvor du har din webside også har php indstalleret. For at se om der er php indstalleret på din server så kan du lægge ind følgende i en fil.

<?
  phpinfo();
?>

denne fil lagrer du så som info.php (nb! det er viktig at den hedder .php og ik .htm)

Du skal så få frem en lignende side som denne: http://www.kengun.com/info.php hvis din server også kører med php. Normalt så må man betale lidt ekstra for at også have php sammen med Frontpage på sin server.
Avatar billede dablueeyes Nybegynder
27. juli 2004 - 00:40 #11
Oki, takker... Men øhm er det ikke hamrende svært at lave en hjemmeside i det der PHP??
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 00:46 #12
jooooo, det er det :) jeg forstår ik en l*rt af php :) men jeg bruger det lidt på min webside (har fået hjælp af andre), sammen med html. jeg klare kun at "modifisere" det hele lidt :) det fungerer ret godt, men man skal vide hva man holder på med ;)
Avatar billede dablueeyes Nybegynder
27. juli 2004 - 00:53 #13
Okay.. Nå men jge vil prøve mig lidt frem.. Jeg siger tak for hjælpen.. Du får hermed de 60 point...
Avatar billede dablueeyes Nybegynder
27. juli 2004 - 00:54 #14
Hmm hvordan gør jeg det
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 01:12 #15
du har alt givet mig de points, så alt er i orden :) må du have det godt :)