Avatar billede careteam Juniormester
25. juli 2004 - 15:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vise næste side i word 2002

Jeg har et mrkeligt problem. Hvis jeg i Word 2002 skriver sådan at teksten automatisk skal ryge ned på side to, så vises side 2 ikke, jeg kan skrive alt det jeg vil men kan heller ikke skifte til side 2. Hvis jeg sletter i slutningen af side 1, så kommer al den tekst som skal stå på side 2 frem efterhånden som jeg sletter. Et tvungent sideskift virker derimod upåklageligt.
er der nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
25. juli 2004 - 15:51 #1
Den her er taget fra microsofts egen hjælpefil:

Fejlfinding i forbindelse med sideskift og sektionsskift
Der forekommer uønskede sideskift i dokumentet.

Du kan have benyttet en af følgende fremgangsmåder:
Du kan have indsat et manuelt sideskift. Skift til normal visning, marker det manuelle sideskift, og tryk derefter på DELETE.

Du kan have angivet en indstilling for sideinddeling. Følgende indstillinger for sideinddeling (Hold linjer sammen, Hold sammen med næste og Sideskift før) angiver, hvor der indsættes sideskift.

Hvis sideinddelingsformater skal fjernes fra teksten, skal du markere det afsnit, der følger efter det uønskede sideskift. Klik på Afsnit i menuen Formater, og klik derefter på fanen Linje- og sideskift. Hvis det er nødvendigt, kan du fjerne markeringen i afkrydsningsfelterne Holder linjer sammen, Hold sammen med næste og Sideskift før.

Du kan have indsat et sektionsskift. Der skiftes side automatisk efter sektionsskiftene Næste side, Lige side og Ulige side.

Hvis du vil undgå, at der skiftes side efter et sektionsskift, skal du klikke på sektionen umiddelbart efter sektionsskiftet og derefter klikke på Sideopsætning i menuen Filer. Klik på fanen Layout, og klik derefter på Fortløbende i boksen Sektionsstart.

Du kan have indsat et spalteskift. Hvis der er indsat et spalteskift i den sidste spalte på siden, fungerer det som sideskift. Marker spalteskiftet, og tryk derefter på DELETE.

Jeg har indsat et manuelt linjeskift, men den nye side udskrives ikke.

Hvis du ved en fejltagelse kommer til at formatere et manuelt sideskift som skjult tekst og derefter angiver, at skjult tekst ikke skal udskrives, tages der ikke højde for det manuelle sideskift i forbindelse med udskrivning. Den nye side kan ikke ses, når du får vist dokumentet i Vis udskrift (menuen Filer), og den nye side udskrives ikke.

Når du fjerner formateringen af teksten som skjult tekst, skal du først sikre dig, at du kan se det manuelle sideskift. Skift til normal visning, og slå skjult tekst til, hvis det er nødvendigt, ved at klikke på Vis/skjul  på værktøjslinjen Standard. Marker derefter sideskiftet, klik på Skrifttype i menuen Formater, og fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Skjult.

Jeg kan ikke kopiere formatering fra en sektion til en anden.

Hvis du vil kopiere sektionsformatering (f.eks. margenindstillinger eller spalter i et dokument, der er formateret som et nyhedsbrev), skal du først skifte til normal visning. Derefter skal du markere sektionsskiftet sidst i sektionen med de formater, du vil kopiere. Dernæst kopierer du sektionsskiftet til den nye placering. Nu ændres teksten over det nye sektionsskift til den formatering, der er anvendt i den kopierede sektion.

Hvis du vil anvende formateringen i en bestemt sektion i andre dokumenter, kan du gemme et sektionsskift som et autotekstelement og derefter hurtigt indsætte det, når du vil kopiere sektionsformateringen. Marker sektionsskiftet, peg på Autotekst i menuen Indsæt, og klik derefter på Ny.

Måske?
Avatar billede careteam Juniormester
25. juli 2004 - 16:17 #2
Jeg har læst og kigget lidt på det, men det er altså også sådan på et nyt dokument, hvor jeg f.eks bare laver linieskift på hele siden, uden tekster...
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
25. juli 2004 - 16:26 #3
Det lyder ikke så godt. Tror umiddelbart den bedste/letteste løsning for dig vil være at af- og geninstallere officeprogrammet og slut af med en gang opdatering:)
Husk evt. at overføre officeindstillingerne samt kopiering af dine emails, adressekartotek m.v.
25. juli 2004 - 16:28 #4
Du har fået et problem med din standardskabelon NORMAL.DOT.
Slet denne fil, og start Word igen. Så oprettes automatisk en ny NORMAL.DOT
25. juli 2004 - 16:35 #5
Ligger i WindowsXP/2000 som standard i mappen C:\Documents and Settings\"Brugernavn"\Application data\Microsoft\Skabeloner
Avatar billede careteam Juniormester
25. juli 2004 - 16:47 #6
Erik Juul, ganske enkelt, og det virkede. Tak for det, og du får hermed point.
25. juli 2004 - 16:52 #7
Ja, det lille trick løser mange problemer i Word.