Avatar billede farmer76 Nybegynder
25. juli 2004 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

prob v/install af sygate firewall &norton antivirus på winxp

fromsej hjalp mig igår med at få fjernet en del snavs fra min computer (og tak for det!),jeg har efterfølgende installeret noget anti spyware, sygate personal firewall & norton antivirus corporate 9.0
det jeg undrer mig over er at sygate og norton ikke dukker op nede i proceslinien, der er ingen ikoner for de 2 programmer??
det vil dog sige at sygate var godtnok på proceslinien indtil jeg genstartede computeren, så var den også væk.
jeg kan dog starte sygate og lukke den så den hopper ned i proceslinien, men efter genstart er den væk igen.
Det ser dog ud til at processerne er aktive hvis jeg kigger på task manager, men jeg ville da godt lige kunne se på proceslinien at jeg er beskyttet, eller er jeg ikke det?
det skal siges at jeg havde adwatch til at køre da jeg installerede, og den fortalte at der var lavet ændringer i reg.basen men den har vel ikke været ved at blande sig?
nogen der kan hjælpe mig ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juli 2004 - 12:44 #1
Symantec Antivurs ikonet kan du slå til/fra i indstillingerne for programmet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juli 2004 - 12:47 #2
Hmm... har lige kigget. Jeg kører altid med et Symantec System Center installeret centralt, og her kan man sætte "Client Administrator options"...

Kan ikke finde det i selve klienten.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. juli 2004 - 13:31 #3
Adwatch burde ikke være problemet sålænge du gav den tilladelse til de ændringer i registreringsdatabasen. Jeg har selv lige haft nogle lignende probs ved installation af nyt Antivirus og firewall, og flere genstarter løste problemet. Jeg tror at det er en microsoft særhed.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. juli 2004 - 13:50 #4
Iøvrigt, jeg var beskyttet, selvom der ikke var noget ikon, men jeg var da, ligesom du,  lidt bekymret. Antivirus og firewalls lægger nogle filer dybt nede i systemet, og de skal åbenbart have nogle genstarter, og lidt tid til at "connecte". Jeg ved det lyder lidt underligt, men jeg har oplevet det flere gange.
Avatar billede farmer76 Nybegynder
29. september 2004 - 22:51 #5
ok