Avatar billede scivias Nybegynder
23. juli 2004 - 22:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Billedtext når et billede markeres på nettet

Jeg bruger Dreamweaver til hjemmeside. Undertiden skriver jeg en billedtekst som læses ved at den besøgende holder musemarkøren på billedet og teksten står så i et gult felt over billedet. Men tilsyneladende forsvinder teksten efter et bestemt antal sekunder uanset hvor og hvordan markøren anbringes på billedet. Kan denne funktion styres og ændres så teksten f.eks. står længere og dermed kan være lidt mere omfattende. Hvor i Dreamweaver gør man evt. dette?
Avatar billede andjak Nybegynder
24. juli 2004 - 08:08 #1
Du kan ikke få denne tekst til at blive længere tid på skærmen eller ændre den på anden måde via Dreamweaver. Der er visse ting der har en fast standard (fx Radiobuttom, Checkbox mm.) som kun kan ændres via JavaScript (eller andet sprog). Jeg ved at du kan hente et scritp så du selv kan bestemme farve, størrelse, placering osv. men kan desværre ikke huske hvad det hedder.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. juli 2004 - 14:25 #2
Prøv at søg Google efter "Alt Box" Eller "Alt Tags" så finder du sikkert et javascript som klarer opgaven