Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
23. juli 2004 - 12:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dokumentet låst efter indsættelse af formular.

Hej Ekspert!

Jeg har i word 2000 lavet et dokument, hvori jeg har indsat nogle formular-felter. (Altså åbnet værktøjslinien Fomularer, ikke kontrolelement eller noget)

Da jeg indsatta disse felter kunne jeg med knappen "Beskyt formular" (hængelåsen), skifte mellem at redigere indholdet i formular-felterne og resten af dokumentet inkl. formularfelternes egenskaber. Dvs skift mellem "formularudfyldning" og "dokumentredigering". Det fungerede upåklageligt.

Problemet er at jeg efter at have gemt dokumentet, lukket det og åbnet det igen, ikke har mulighed for at gå tilbage "dokumentredigering" Nu kan jeg kun udfylde formularen. Kanppen "Beskyt Formular" er nu inaktiv. Kan det være rigtigt at jeg har én chance til at få oprettet formularen, som jeg ønsker den?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette.

De bedste hilsner

Simon Jensen
23. juli 2004 - 12:22 #1
Kan du heller ikke fjerne beskyttelsen via menupunktet:
Funktioner->Fjern dokumentbeskyttelse
Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
23. juli 2004 - 12:33 #2
Nej. Dette punkt er ligeledes inaktivt.
Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
23. juli 2004 - 12:42 #3
Så vidt jeg kan se refererer punktet "beskyt Formular" til Dokumentbeskyttelsen. Det er vist det samme.
23. juli 2004 - 12:49 #4
Ja, det er helt rigtigt at det er det samme; men da dit problem ikke er "normalt" er det et forsøg på at indkredse det.

Har opgaven været gemt som skabelon, eller har du udelukkende arbejdet med det som dokument?
Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
23. juli 2004 - 13:04 #5
Jeg har udelukkende arbejdet med det som dokument. Prøv selv en gang. skriv en linie tekst. Indsæt et formularfelt, gem, luk, åben. Nu kan du kun redigere formularfeltets indhold.
23. juli 2004 - 13:18 #6
Prøvede først i Word2000. Der er der ingen problemer med at fjerne beskyttelsen.
Testede derefter i WordXP, og her oplever jeg lidt af det samme som dig.

I WordXP er der forskellige typer af beskyttelse, og jeg tror du har fået valgt den forkerte.

I opgaveruden til højre skal du vælge "Udfyldning af formularer" i afsnittet Redigeringsbegrænsninger, når du besytter dit dokument. Herefter kan du ophæve beskyttelsen igen.
Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
23. juli 2004 - 13:38 #7
Jeg benytter som sagt Word 2000. (nyligt opdateret). Jeg kan ikke forstå at du ikke har probler der. Jeg har ikke umiddelbart adgang til Word XP. Til gengæld har jeg adgang til en del maskiner med word 2000, så jeg kan da se om der er en imellem, som opfører sig ligesom din. Men på denne maskine kan jeg ikke låse dokumentet op. den opgaverude du snakker om går jeg ud fra er et Word XP fænomen. jeg ved i hvert fald ikke lige hvad det er.
Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
23. juli 2004 - 13:42 #8
Den er god nok med Word XP (Havde det sgu alligevel). Der kan jeg godt komme til at redigere som du siger. Men i 2000 har jeg altså stadig problemer. På alle de maskiner jeg har forsøgt på.
23. juli 2004 - 13:43 #9
Ja, opgaveruden er en nyskabelse i WordXP.
23. juli 2004 - 13:47 #10
Prøv at beskytte dokumentet via menupunktet:
Funktioner->Beskyt dokument
Marker: Udfyldning af formularer

Herefter kan du fjerne og tilføje beskyttelse med knappen på værktøjslinien Formularer
Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
23. juli 2004 - 15:28 #11
Yes. Det kan jeg gøre med nye dokumenter. Men jeg kommer ikke til at redigere i det jeg har (havde)med Word2k igen. Jeg har prøvet at låse op med WordXP og gemme, men det er stadig låst når jeg så åbner det i word2k. Tættere kommer jeg vist ikke. Gi' et svar hvis du skal ha' nogle point...
23. juli 2004 - 15:32 #12
OK, det får du her.
Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
23. juli 2004 - 16:22 #13
Mange tak for hjælpen.