Avatar billede gaab Nybegynder
22. juli 2004 - 23:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er det et Okay valg?

Hej Eksperter!
Jeg har købt mig en Acer 292Elci, (opgr. til 512 mbram)Jeg er meget glad for den, men tvivlen nager aligevel.. Ville det til alm. brug (kontor, surf,og en dvd i ny og næ) Være mærkbart bedre med en Centrino + grafikkort. Eller ville de ekstra 5 - 7 K være penge ud af vinduet?
Maskinen kører som sagt fint men er ind imellem lidt længe om at indlæse sider fra nettet. (eks. "eksperten")? Det er her jeg tænker en kraftigere måske ville være bedre. Eller kan man evt. optimere ved at tildele flere ram til grafik??
Med håb om et godt svar:
Vh
Miller
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. juli 2004 - 23:57 #1
Det ville ikke hjälpe med mere RAM. Det er båndbredden der er flaskehalsen. Det er et udemärket valg du har lavet, når du ikke skal bruge den til andet.
Avatar billede gaab Nybegynder
23. juli 2004 - 00:28 #2
Ja den kører fint og er 99,9% lydløs, og haft den til at køre Ca. 4 T på ren Batt..
Vel ok for en Celeron M??
"Båndbredden" Mener du på min netopkobling? Den har jeg målt et eller andet sted her på eksperten.. Den svarede (så vidt jeg husker;-) 2057 kb elller noget i den stil i hvert fald noget med 2ooo Ved ej om det er meget eller lidt..
Ingen mærkbar ændring Hvis jeg tildeler flere ram til grafikken? evt. garneret med yderligere 512 ram??
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. juli 2004 - 00:31 #3
Nej det vil ikke hjälpe, 512 MB er mere end rigeligt til det du bruger den til.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. juli 2004 - 00:34 #4
4 timer er OK.
Båndbredden er din hastighed på netopkoplingen ja. 2Mbit burde väre nok.
Avatar billede gaab Nybegynder
23. juli 2004 - 19:07 #5
Okay thanks.
Lige prøvet at måle igen og ligger nu på 1Mbit.
Så måske der er noget om den flaskehals..
Tak for hjælpen. Noget om du skal sende et svar, så jeg kan give dig point eller hvordan??
Avatar billede gaab Nybegynder
23. juli 2004 - 19:13 #6
Nu er den nede på 512Kb!?!??!! Aargh
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. juli 2004 - 19:13 #7
Jep, men har du en Mbit, så burde siderne også komme rimeligt hurtigt.
//Michael
Avatar billede gaab Nybegynder
23. juli 2004 - 19:36 #8
Jep, men som sagt været nede og vende på 512kb så mon ikke der ind imellem er større "huller". (Nok en af bagdelene ved de her fælles aftaler hvor alle naboer deler)
Ved ej om pointene gik igennem??

Tak for hjælpen..

M
Avatar billede gaab Nybegynder
23. juli 2004 - 19:37 #9
Hov sov i timen, nu kan jeg se dem..
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. juli 2004 - 19:44 #10
Jo sådan er det når man deler ;o)
Takker for points.
//Michael