Avatar billede holmus Nybegynder
22. juli 2004 - 17:29 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Crashed DC i child domain - Restore

Hej Eksperter

Nu er det vist min tur.

Scenarie; Der er et AD med 2 sites, det ene site hoster et child domæne til hoveddomænet.
I site 1 er placeret 1 GC, og en DC - som begge hoster træet. I site 2 er der placeret 1 DC.

DC'en i site 2 er nu crashed med et ordenligt brag, backup lå på HD's og er derfor ikke længere tilgængelig. Er der nogle der kan hjælpe mig og få det op og spille igen, eller smide mig et link?

Der er dobbelt op for hurtig løsning! :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
23. juli 2004 - 13:43 #1
Hvis jeg gætter ret så er det din sidst installerede DC der er stået af. Det betyder ikke det store. Du geninstallerer bare, tilmelder den domænet igen og lader de andre DC'er replikere AD basen over.
Avatar billede holmus Nybegynder
23. juli 2004 - 14:04 #2
Men, man kan ikke finde domaincontrolleren for det child domæne, derfor kan der ikke meldes en maskine ind i domænet...

Og jeg skal vel på den ene eller anden måde også have et AD på maskinen, når den skal ind i domænet?!?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. juli 2004 - 14:08 #3
Nu spørger jeg lige om noget der måske i første omgang virker irrelevant.
Hvorfor har du lavet det som to domæner frem for blot eet domæne splittet i to sites?
Avatar billede holmus Nybegynder
23. juli 2004 - 14:12 #4
Det er primært af praktiske årsager, der ligger brugere i det ene domæne som ikke må kunne se ressourcer eller noget tld'et!

Og brugerne i Child-dom kan have en tendes til at være lidt meget pilfinger agtige! :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
23. juli 2004 - 14:25 #5
ok, det er en god grund.
Men øhm, der er vel ikke så meget andet at gøre end at reetablere child domain fra bunden af, og så sørge for at have 2 domain controllere i det som Microsoft anbefaler.
Avatar billede holmus Nybegynder
23. juli 2004 - 14:28 #6
Nej, det er nok også det jeg har frygtet at høre! :-(

Har bare rodet med bl.a. nogle CA systemer, som kan restores stort set uden at du har noget info på backup...

But anyhow, så må jeg nok bide i det sure æble, og arbejde lidt i weekenden! :-(
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2004 - 18:50 #7
Hvis du ikke har adgang til nogle af diskene på server2 forstår jeg ikke hvorfor du stiller spm?
her er noget der kan gendanne data, men det kræver jo at du kan læse diskene http://www.diydatarecovery.nl/
Avatar billede serverservice Praktikant
05. august 2004 - 08:16 #8
fik du set på det?
Avatar billede holmus Nybegynder
05. august 2004 - 09:51 #9
Hey Dannyboyd
Ja, både og - men diskene er ikke tilgængelige, så jeg har måttet reetablere det hele fra bunden af igen, og fået min kunde til at overveje om han ikke skulle investere i endnu en server for det child domæne! :-)
/holmus