Avatar billede lasse4160 Nybegynder
21. juli 2004 - 14:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

nvidia soundstorm.

Jeg har lige et spørgsmål til alle som har et nvidia soundstorm onboard lydkort på deres bundkort.

Understøtter det her lydkort ikke 3d sound? i så fald, hvor slår man det til?
Avatar billede dakrunz Nybegynder
21. juli 2004 - 16:06 #1
Har du trykket på det ikon der kommer frem nede i hjørnet efter installation af drivers til mobo. Hedder vist nvmixer og derinde skulle der gerne være noget. Kan lige se på det når jeg kommer hjem fra work. Bli'r omkring en 19:00.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juli 2004 - 16:24 #2
http://www.nvidia.com/object/feature_soundstorm.html

Og ja, det gøres via softwaren der følger med til bundkortet
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
21. juli 2004 - 20:08 #3
Jeg kan bare ikek få det til at virke ordentligt. Når jeg spiller diablo2: lol, der kan man inde i sound options aktivere noget som hedder 3d sound og hvis jeg aktiverer den, så mister jeg 95% af al lyden i spillet. :(
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
22. juli 2004 - 11:51 #4
Har i nogen ide om hvorfor jeg mister så meget af lyden i diablo når jeg aktiverer 3d sound i spillet?
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
22. juli 2004 - 23:34 #5
Fandt du ud af noget dakrunz :/?
Avatar billede dakrunz Nybegynder
23. juli 2004 - 00:33 #6
Undskyld jeg ikke lige har fået svaret tilbage... Jeg har nu selv prøvet at lægge diablo2 ind og køre med 3dsound. Der var ingen problemer overhovedet.
Men hvad er det for en computer du køre det på?
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
23. juli 2004 - 22:59 #7
det er en amd xp-m 2500+ på et abit nf7-s rev 2.0 bundkort og et ATI 9800 pro 128mb og 1gb mushkin level2 pc3500.
Måske jeg skulle prøve den nye nforce2 driver? Skal man downloade U.S english eller den internationale?
Avatar billede dakrunz Nybegynder
23. juli 2004 - 23:10 #8
Hvis det ikke er den nyeste driver du har, skal du gøre det... Ang hvilken en af dem er ligegyldigt, den internationale er bare på flere sprog.
Jeg kører selv med U.S english.

Men prøv det, det kan være det hjælper :)
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
24. juli 2004 - 13:54 #9
omg.... med nforce2 driver 4.27 og nvmixer kommer der slet ingen lyd ud af højtalerne, ikke engang når jeg justerer på dem, ingen lyd i windows overhpvedet, indtil videre kun i diablo.
Og i diablo, mister jeg stadig 95% af al lyden når 3d sound bliver aktiveret, men hvis jeg bruger mine høretelefoner, så har jeg meget mere lyd med dem...
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
24. juli 2004 - 13:56 #10
jeg går tilbage til min tidligere nforce 2 driver. Ingen 3d sound, det må bare forblive et mysterium :/
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
24. juli 2004 - 14:04 #11
hvis du har et nforce2 bundkort med 4.27 installeret dakrunz og du kan køre med 3d sound på on og høre alt, så burde jeg også godt kunne.
Kan det være mit gammle højtaler anlæg der er noget galt med?
Avatar billede dakrunz Nybegynder
24. juli 2004 - 14:09 #12
Ja ok, det lyder lidt spooky.

Hmm, kører du 5.1 over højtaler anlægget? For hvis du har mere lyd i høretelefoner, kunne det måske ha' noget med det at gøre...
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
24. juli 2004 - 16:20 #13
jeg kører over et 5.1 højtaler anlæg.
Det er nu ikke så meget 3d sound jeg vil ha' til on, men environmental effects til on, men den kan på mystisk vis ikke aktiveres uden at 3d sound automatisk bliver aktiveret.
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
30. juli 2004 - 12:33 #14
nu må vi se....får snart et nyt 5.1 højtaler system, da det her virkelig var fucked op.
Du får lige point dakrunz
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
30. juli 2004 - 12:34 #15
Kan du ikke lige skrive i tråden så jeg kan give dig dem?
Avatar billede dakrunz Nybegynder
30. juli 2004 - 14:13 #16
Jamen jeg siger mange tak så :)