Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 12:30 Der er 29 kommentarer og
4 løsninger

kan man brænde musik (ikke mp3) på en cdrw

hej

Jeg kan ikke finde ud af at brænde audio på CDRW, jeg får bare en masse fejl. Er dette overhovedet muligt??

Jeg bruger Nero Burning Rom 5.0.2.4 og har også easy cd creator 4

Avatar billede boxe Nybegynder
23. februar 2001 - 12:32 #1
Ja, Det er muligt, men dumt fordi det er de færeste cd-afspillere der kan læse CD-RW...
Avatar billede vessel Nybegynder
23. februar 2001 - 12:34 #2
Ja, det kan man godt, men det er stort set kun computere der kan læse dem....
Avatar billede wisen Nybegynder
23. februar 2001 - 12:34 #3
Ja, du kan godt brænde på en CDRW, men du kan ikke være sikker på, at en CD-afspiller kan læse den... Der må du forsøge dig frem; nogen kan, andre kan ikke...
Avatar billede wisen Nybegynder
23. februar 2001 - 12:34 #4
Øv :) Jeg var vist for langsom...
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 12:34 #5
okay, men hvordan?
- det er fordi min cd-afspiller godt kan læse cdrw
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. februar 2001 - 12:34 #6
du skal brænde musikken på som .vaw (lydfiler)
Men som Boxe siger er det de færeste Cd-afs´pillere der kan læse dem, oftest kun DVD-afspillere og nogle af de nyeste alm cdafspillere (En af Sony´s gamle kan dog også)
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 12:36 #7
okay, landet ligger sådan at jeg har en cd-afspiller der godt kan læse CDRW, men jeg kan ikke brænde musikken ud på en CDRW, hvad gør jeg ??
Avatar billede wisen Nybegynder
23. februar 2001 - 12:38 #8
I begge programmer, er der wizards som kan lave musikcdere; er det dem du ikke kan få til at virke, eller er det fordi at dit drev ikke vil skrive på dem ?
Avatar billede boxe Nybegynder
23. februar 2001 - 12:38 #9
Jeg tror nok at wav-filen som skal brændes, skal være på 174kb/sekundet. Men det er ikke sikkert...
Avatar billede vessel Nybegynder
23. februar 2001 - 12:39 #10
Jeg har ige brændt en musik cd på en CDRW med Nero...  Bare gør som om det var en gansle alm cd...  Altså lav en audio CD.
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 12:39 #11
hmm... jeg har prøvet at lave en audio-cd også trække de mp3 filer over i den kasse i Nero, hvor de filer der skal brændes skal ligge, det virker med en CDR skive, men ikke med CDRW

--håber I fatter den lidt kludrede formulering :)
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 12:40 #12
--> vessel

brændte du cd-en fra wav eller mp3 filer ?
Avatar billede wisen Nybegynder
23. februar 2001 - 12:41 #13
Måske et dumt spg, men understøtter din brænder CDRW ?
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 12:41 #14
--> wisen

Jeb, den er en Hp 8200 CDRW
Avatar billede wisen Nybegynder
23. februar 2001 - 12:41 #15
Du skal brænde *.wav filer....
Avatar billede wisen Nybegynder
23. februar 2001 - 12:42 #16
Hvad for nogle skiver bruger du ?
Avatar billede boxe Nybegynder
23. februar 2001 - 12:43 #17
Hvad er det for nogle fejl-meddelser den kommer med ?
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 12:43 #18
--> wisen

okay, jeg prøver lige at lave mine mp3 til wav..
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 12:44 #19
Fujifilm 650MB CDRW 4x MULTISPEED
Avatar billede wisen Nybegynder
23. februar 2001 - 12:45 #20
Hmm...
Avatar billede boxe Nybegynder
23. februar 2001 - 12:47 #21
Hvor mange speed brænder du med ?
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 12:48 #22
har prøvet 2x og 4x speed....

jeg converter lige mine .mp3 til .wav - og prøver så at brænde igen.... det tager lige lidt tid......
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 12:50 #23
tror faktisk kun at min brænder er 4/2/24 ,så 4x speed skal jeg nok glemme....
Avatar billede boxe Nybegynder
23. februar 2001 - 13:00 #24
Måske et dumt spørgsmål, men er der fyldt med ridser på din cd-rw ?
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 13:01 #25
okay, nu har jeg prøvet at brænde en audio-cd udfra wav filer.. når jeg har trykket burn, (i Nero) siger den \"Invalid field in CDB\" siger det jer noget ??
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 13:02 #26
ingen ridser... splinter ny!...
Avatar billede boxe Nybegynder
23. februar 2001 - 13:03 #27
Nej ikke rigtigt, jeg bruger for det meste Easy CD Creator...
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 13:04 #28
okay, så prøver jeg easy cd creactor...

skal en cdrw formateres eller et eller andet mystisk inden den kan tages i brug?

Avatar billede wisen Nybegynder
23. februar 2001 - 13:08 #29
Ang. formatering, så er jeg ikke sikker, men det var da et forsøg værd...
Avatar billede boxe Nybegynder
23. februar 2001 - 13:09 #30
Inde fra Easy CD Creator kan du Erase din CD-RW. Prøv det, og prøv så at brænde igen....
Avatar billede wisen Nybegynder
23. februar 2001 - 13:10 #31
Ang. \"Invalid field..\" så prøv at kikke her : http://www.labsystems.com.au/nerohelp/148.htm
Avatar billede boxe Nybegynder
23. februar 2001 - 13:24 #32
Virkede det ???
Avatar billede douzgrab Nybegynder
23. februar 2001 - 14:08 #33
well.. jeg har lige lagt easy cd cdreactor ind, og lavet en audio-cd, den gør en opmærksom på at den er en cdrw skive der er i drevet, og OK, så virker det.. wea!.. og cden virker i min cd-afspiller, så mht Nero, ved jeg ikke helt, men det må jeg lige kigge på..

Tak til boxe, wissen, vessel og vladmirr!

\\douzgrab