Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 21:39 Der er 24 kommentarer

Ftp/proxy

Hey,

jeg kan ikke få forbindelse med mit webhotel, - når jeg connecter i DW står der at der er sket en fejl og når jeg prøver gennem explorer får jeg besked om at mappen er skrivebeskyttet fordi fordi proxyserveren ikke tillader fuld adgang.

Hva' gør'a
Avatar billede Kengun Praktikant
16. juli 2004 - 21:54 #1
lyder som en fejl hos din udbyder. har du kontaktet dem?
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 22:14 #2
nej
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 22:15 #3
hjemme fra min mac er der ingen problemer, -heller ikke på arbejdet, - men på min kærestes pc er den altså gal, - det lyder da ikke som noget udbyderen gør galt, -eller hvad?
Avatar billede Kengun Praktikant
16. juli 2004 - 22:22 #4
hmm, nej, da er det nok ikke hos din udbyder der er fejl. ved du om du har en IP-adresse til din webside? hvis du har så kan du forsøge å logge ind på den istedet for din webadresse. ellers ved jeg ik :-/
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 22:26 #5
Nøh, - men jeg ved at der her i min kærestes andelsboligforening er et netværk som vi er koblet op på, -måske har det noget med det at gøre?
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 22:30 #6
Jeg fandt dette her der nok beskriver problemet!:

Proxy servers
A network connection using a proxy server requires that you login to the proxy server before entering or exiting a network. Therefore, if there is a proxy between you and your web server, you need to log in to both the proxy and the server. Dreamweaver only has one Login and Password field to set, so it cannot be set for both the proxy and the server. If you need to connect via a proxy server, either enter the login and password commands using the Command line of the FTP Site Log, if you feel confident doing so (not available in Dreamweaver MX 2004), or use another FTP client to connect to your web server.
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 22:38 #7
Men hvad fanden gør jeg???
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 22:39 #8
har prøvet med et andet ftp program, -men samme problem!!!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juli 2004 - 22:53 #9
Der kan også være en lille mulighed for at port 20 er lukket i netværket.
FTP bruger port 21 som standart, men hvis du logger på i passive mode bruges port 20 til at sende info tilbage til din PC. Dette kan give problemer.
Generelt kan det give ftp problemer hvis ikke begge porte er åbne.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juli 2004 - 22:53 #10
Kan du connecte til andre FTP servere?
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 22:59 #11
I mine instillinger for IE skal jeg bruge port 8080. i DW bruger jeg ikke passive mode. Skal jeg indstille firewall host i DW? og hvis jeg skal hvordan så?
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 23:00 #12
nej problemet er det samme når jeg forsøger at connecte til andre af min webhoteller!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juli 2004 - 23:04 #13
Tag en snak med netværks administratoren for andelsboligforening.
Eller se i de papire som i måske har fået angående netværket i andelsboligforening.

Der er ikke så meget ved at sidde her og gætte på noget som har en million muligheder :-/
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 23:09 #14
okay, -btw så bruger jeg passive mode kan jeg se, -det skal jeg for at kunne logge på min udbyders server
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 23:18 #15
jeg har lige testet på denne her https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 og den siger at min ftp port er åben?, -hvis det hjælper noget?!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juli 2004 - 23:22 #16
Er både port 20 & 21 åbne ?
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 23:27 #17
port 21 er åben ja, -men der står slet ikke noget om port 20
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 23:28 #18
----------------------------------------------------------------------

GRC Port Authority Report created on UTC: 2004-07-16 at 21:31:42

Results from scan of ports: 0, 21-23, 25, 79, 80, 110, 113,
                            119, 135, 139, 143, 389, 443, 445,
                            1002, 1024-1030, 1720, 5000

    4 Ports Open
    0 Ports Closed
  22 Ports Stealth
  26 Ports Tested

NO PORTS were found to be CLOSED.

Ports found to be OPEN were: 21, 25, 80, 110

Other than what is listed above, all ports are STEALTH.

TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
                  - NO unsolicited packets were received,
                  - A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.

----------------------------------------------------------------------
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juli 2004 - 23:34 #19
FTP Server : ftp.compaq.com
UserName : anonymous
Password : INGEN TING

Kan du logge på denne, i almindelig mode (Ikke Passive)
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 23:35 #20
Problemet er forøvrigt det samme når jeg bruger outlook express, - jeg kan ikke få forbindelse til min mailserver, -men hotmail via outlook virker?!?!?
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 23:38 #21
Nej jeg kan ikke få forbindelse til compaq heller
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. juli 2004 - 23:39 #22
Ok, så er det et eller andet med nogle indstillinger som er specielle for jeres netværk. Snak men Net Admin.
Avatar billede morgel Nybegynder
16. juli 2004 - 23:40 #23
okiedokie!
Avatar billede morgel Nybegynder
06. oktober 2013 - 01:40 #24
smid et svar