Avatar billede kmd40 Nybegynder
16. juli 2004 - 13:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg mit Cinergy 400 TV til at optage med mp3 codec

Hvordan får jeg mit Cinergy 400 TV til at optage med mp3 komprimering, jeg bruger Divx 5.02 til video komprimering men kan ikke få det til at virke med mp3 komprimering.

Jeg har prøvet at downloade flere mp3 codecs uden held, er der nogen som kan hjælpe med mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 13:50 #1
hvilke program bruger du til at capture med ?

Prøv med LameMP3:
http://www.rarewares.org/files/mp3/lame3.96.zip

Pak .zip filen ud, og højreklik på .inf filen, og vælg "Install"
Avatar billede kmd40 Nybegynder
16. juli 2004 - 13:57 #2
Det har jeg nu gjort... Hvad er det næste jeg skal fortage herefter ?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 14:10 #3
kan du ikke optage med MP3 codec nu ?
Reboot evt. din PC.

Og jeg ved jo stadig ikke hvilke program du bruger.
Avatar billede kmd40 Nybegynder
16. juli 2004 - 14:40 #4
Jeg har rebootet og Lame decoderen er sat til, men så går FPS fra 25 til 5.....
Jeg bruger det program der er med fra Terratec.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 15:39 #5
OK.
Det har intet med dit oprindelig spørgsmål at gøre :-)

Grunden til dette er sikkert fordi du capture i for høj en opløsning.
Du skal også huske på at når du capture i DivX og MP3, så skal billede/lyd komprimeres on-the-fly hvilke kræver meget CPU power.

Det bedste er faktisk at capture i ren .avi, og så encode bagefter med f.eks. VirtualDub. Det giver et klart bedre resultat, men tager selvfølgelig også en masse ekstra tid.
Avatar billede cerb Nybegynder
17. juli 2004 - 00:11 #6
ikke brug terratecs eget software, det er ikke ret godt, jeg vil anbefale intervideo win dvr, hos mig optager det kanon godt. Ellers findes der mange andre programmer til dit formål.