Avatar billede hanzalot Nybegynder
15. juli 2004 - 13:40 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Min browser viser ikke bannere/annoncer

Hej

Efter en nylig systemgendannelse har jeg fået det problem, at min browser IE 6.0 ikke viser de forskellige annoncer (f.eks. den i toppen af eksperten.dk) men i stedet skriver "siden kan ikke vises".

Dette er rimeligt irriterende, så jeg ville høre, om nogen kan hjælpe mig med at få den til at vise bannerne/annoncerne igen?

På forhånd tak!

Mvh. Hans
Avatar billede snowball Novice
15. juli 2004 - 13:47 #1
Lyder lidt som om du har det samme problem som i http://www.eksperten.dk/spm/517313
Avatar billede hanzalot Nybegynder
15. juli 2004 - 13:54 #2
Det kunne det godt se ud som om, og jeg har også "adserver.adtech.de" til at stå derinde, men hvad skal jeg gøre for at ændre det?

Mvh. Hans
Avatar billede snowball Novice
15. juli 2004 - 14:01 #3
Du skal ganske enkelt bare slette den linie. Med mindre du selv har tilføjet noget til filen, så bør den ikke indeholde andet end nogle linier tekst for oven, og så en linie med 127.0.0.1    LOCALHOST
Avatar billede hanzalot Nybegynder
15. juli 2004 - 14:07 #4
Den indeholder nok et par hundrede linier, som ser ud som om, at de stammer fra Kazaa Lite... Linjen adserver.adtech.de var under overskriften "
# Adservers and other crappy sites:" og det har ikke hjulpet at jeg har slettet den. Jeg har dog tidligere haft det program installeret uden dette problem...

Mvh. Hans
Avatar billede hanzalot Nybegynder
15. juli 2004 - 14:11 #5
Eksempelvis står der:

127.0.0.1 adserver.isonews.com
127.0.0.1 adserver.janes.com
127.0.0.1 adserver.lunarpages.com
127.0.0.1 adserver.merc.com

127.0.0.1 bannerimages.0catch.com
127.0.0.1 bannermaster.geektech.com

127.0.0.1 www.paidpopup.de
127.0.0.1 www.paypopup.com
127.0.0.1 www.piratos.de

osv. osv.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
15. juli 2004 - 14:23 #6
Tjah.. som snow også skriver... så slet ALT indhold af denne fil... så den absolut KUN indeholder dette.....

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
# Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
# angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
# kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
# IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
# Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
# følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
# Eksempel:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # kildeserver
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x-klientvært

127.0.0.1      localhost
Avatar billede sharkman Nybegynder
15. juli 2004 - 14:54 #7
Måske har du på et tidspunkt fulgt vejledningen i http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm under overskriften "Fjern irriterende reklamer fra hjemmesider" og tilføjet deres liste over reklamerende hostfiler: http://www.spywarefri.dk/hostfiles.htm.
For den virker godt - rigtig godt endda! Jeg glæder mig hver gang over de mange hvide felter, selv om enkelte elementer så som knapper kan risikere at blive erstattet af en pladsholder.
Men det kan garanteret tilpasses ved at slette enkelte af linierne.
Avatar billede hanzalot Nybegynder
16. juli 2004 - 01:12 #8
Mange tak til jer alle!

Hvis I opretter et svar deler jeg pointene imellem jer (er dette ikke måden at gøre det på?).

Mvh. Hans
Avatar billede snowball Novice
16. juli 2004 - 08:39 #9
:)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
16. juli 2004 - 08:45 #10
Jeg behøver ikke point... ;) gjorde jo egentlig ikke noget andet end at smide lidt ekstra til snowey's link....
Avatar billede sharkman Nybegynder
16. juli 2004 - 09:45 #11
:)