Avatar billede Gammelklog Nybegynder
14. juli 2004 - 08:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IE vil ikke åbne links i nye vinduer

Hej

Min IE version 6-et-eller-andet til go'e gamle Win98SE vil ikke åbne links i nye vinduer. Vinduet åbnes ganske vist, men der sker intet. Før der kommer en melding om at Explorer har udført en ulovlig handling og afsluttes, hvorefter der kommer en ny dialogboks med besked om at Internet Explorer afsluttes(og at jeg skal genstarte computeren). Hvis jeg IKKE trykker OK til den sidste boks, kan jeg sådan set godt arbejde videre i IE i det første browservindue, og jeg kan også manuelt åbne et nyt og velfungerende vindue vha. Filer>Ny>Vindue.

Problemet er opstået efter jeg installerede en række programmer til komponering af ringetoner.

Jeg har efterfølgende kørt en fuld virusscanning uden resultater.

Nogen forslag?
Avatar billede snowball Novice
14. juli 2004 - 08:46 #1
Prøv først at tømme din "Temporary Internet Files" folder. Hvis det stadig ikke hjælper, så prøv og læs http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q281679
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
14. juli 2004 - 08:55 #2
Jeg skylder lige at fortælle at jeg ikke sidder ved maskinen lige nu (er på arbejde.....) - men afprøver det lige når jeg kommer hjem.

Desuden (hvis det har nogen betydning): Når "det røde kryds" kommer og Explorer afsluttes, så viser "detaljerne" at det er Rpcrt4.dll der forårsager en ugyldig sidefejl.
Avatar billede terrak Nybegynder
14. juli 2004 - 09:00 #3
Prøv at se om der ikke ligger nogle rettelser til IE, til dig, her http://windowsupdate.microsoft.com
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
14. juli 2004 - 09:07 #4
Jeg mangler de to seneste sikkerhedsopdateringer - men IE vil ikke hente dem. Thi når dl starter, vises status for download/installation i et nyt vindue/dialogboks - og her knækker filmen...
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
14. juli 2004 - 21:23 #5
Har prøvet ovenstående uden resultat. Har også prøvet at geninstallere(overskrive) IE 6SP1 fra nettet, med samme deprimerende resultat
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
14. marts 2005 - 09:36 #6
Lukketid. Slutresultatet blev en formattering af maskinen.