Avatar billede napalm885 Nybegynder
13. juli 2004 - 18:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mig og mit lydkort er ikke gode venner

Jeg formatterede for ikke så lang tid siden og installerede win98 igen..
Alt fungerede perfekt bortset fra lyden. Lyden dur i windows, altså systemlyde osv, men i mediaplayer og spil virker den ikke.

Mit kort er et ESS Allegro pci audio...

En error log til et af mine spil:

BBERROR: ERRORSTACK START:--------------
Sound: AIL error : XMIDI sound hardware not found

BBERROR: ERRORSTACK END-----------------

Hjælp en anti-nørd i nød ! :)
Avatar billede julemand4 Nybegynder
13. juli 2004 - 20:37 #1
så kommer den originale lige: Har du installeret drivere ?

Ellers... Den ledning der går fra dit cd(dvd)-drev til lydkort.. eller bundkort... en tynd grå en.. ved ik hvad den hedder :) Er den sat til ?
Avatar billede c-holst Novice
13. juli 2004 - 22:34 #2
Du kunne jo afinstallere driverne i tilføj fjern programmer
slette dit kort i enhedshåndteringen

og geninstallere den driver du har

eller en herfra
http://www.soundcard-drivers.com/companies/382.htm
Avatar billede c-holst Novice
13. juli 2004 - 22:36 #3
for at finde ud af præcist hvilket lydkort du har, kan du bruge dette program
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

evt kan jeg hjælpe dig med det, men så må du komme med mere præcise oplysninger om dit kort
Avatar billede napalm885 Nybegynder
15. juli 2004 - 02:23 #4
Det er en computer købt igennem sådan en hjemmecomputer ordning, så der fulgte ingen seperate drivere med.. noget lort.

I enhedshåndtering:

ESS Allegro PCI Audio(WDM)
MPU-401 Compatible MIDI Device

Det er alt hvad jeg ved om mit lydkort.. men jeg tror at lydkortet er integreret i motherboardet ? kan det passe ? ... ved ikke så meget om det..
Avatar billede c-holst Novice
15. juli 2004 - 09:55 #5
I så fald, fortæl hvilket bundkort du har, mærke, og serienummer, så skal jeg nok finde driveren til dig.
everest kan fortælle dig hvilket bundkort du har
Avatar billede napalm885 Nybegynder
15. juli 2004 - 14:34 #6
-Motherboard Egenskaber

-Motherboard ID              <DMI>
-Motherboard Navn            IBM 2178860
Avatar billede napalm885 Nybegynder
15. juli 2004 - 19:36 #7
hm nå nu har jeg rodet lidt rundt med det, og har slettet den driver der var installeret... så mangler jeg bare driveren der skal installeres istedet :P
Avatar billede napalm885 Nybegynder
16. juli 2004 - 13:36 #8
Jeg har selv fundet ud af det nu.. c-holst, hvis du vil have dine point så lav lige et svar
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2004 - 20:38 #9
det gør jeg, beklager den lange responstid, ferie du ved
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 22:08 #10
Har du brug for mere hjælp, ellers må du genre lukke tråden, så andre også kan få glæde af den

mvh
carsten