Avatar billede arccos Nybegynder
12. juli 2004 - 19:58 Der er 8 kommentarer

cat 5 el. cat 6 netkabel

Hej,

Jeg tænkte hvad forskellen (secifikt) på categori 5 og - 6 netkabel er?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2004 - 20:01 #1
cat 6 har bedre specifikationer end cat5e (som er bedre end cat5, osv).

Til 1Gbit/s skal du bruge cat5e eller bedre.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2004 - 20:01 #2
Avatar billede jemmer Nybegynder
19. juli 2004 - 18:27 #3
CAT 6 har lidt tykkere kobber og kobberet er i lidt bedre kvalitet. på normalt cat 5e er parne bare lagt i kappen. I cat6 er der lagt en plast skinne ind så de holdes på plads..
Avatar billede arccos Nybegynder
25. juli 2004 - 15:01 #4
Jeg tænkte mere på de specifikke forskelle - altså hvor høj frekvens cat6 kan klare i forhold til cat5e. Men faktisk mere på spillene om det er nødvendigt med mere end cat5.

Jeg har nemlig det problem i C&C Zero hour at den går i hak når man har mere end 2 computer modstandere og man scroller hen over skærmen - det er lidt belastende...
Avatar billede jemmer Nybegynder
30. juli 2004 - 17:35 #5
Køb dig en hurtigere PC..

Jeg vil næppe tro det er dit netkabel.
Avatar billede arccos Nybegynder
31. juli 2004 - 12:27 #6
erik får mine points... Det er det svar jeg har fået mest ud af... Selvom jemmer også kom med et godt svar
Avatar billede arccos Nybegynder
31. juli 2004 - 12:28 #7
Erik skriver du et svar? eller er du ikke interreseret i ponits'ne?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. juli 2004 - 13:51 #8
Nej tak, jeg samler slet ikke på point. Jeg tror nu også nok jemmer er ikke på noget af det rigtige ;)