Avatar billede frosig Nybegynder
12. juli 2004 - 09:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opdatering af felter

Er der nogen, der ved, om det er muligt at få felter til at opdatere sig automatisk, når man ændrer den værdi, som der peges på? Jeg tænker bl.a. på de værdier, som man kan sætte i egenskaberne for dokumentet, f.eks. titel.
Avatar billede dkoclni Nybegynder
12. juli 2004 - 09:53 #1
Hej frosig

Jeg har ikke en komplet løsning på dit spørgsmål - men lidt hjælp til at nå derhen af...

VBA findes en property der hedder BuiltInDocumentProperties - den kan du bruge til at sætte de forskellige properties på dokumentet, her i blandt titel. Det gøre på følgende måde hvis du gerne vil have "test" som statisk titel:

ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyTitle) = "TEST"

Det kan selvfølge gøres for hver documentproperty.
Men du vil jo gerne have det dynamisk hvis jeg forstå dig ret. Så er problemet bare at du ikke har skrevet hvor fra du vil hente dataene...

Jeg ved at Thomas Jepsen (som er enormt aktiv på access sidderne her på eksperten) har lavet en flette database som jeg ved benytter disse properties.

Og det er så her min begrænsning kommer ind i billedet, for jeg har ikke tid lige nu til at finde svaret til dig, men du kan hente databasen her på hans firmas hjemmeside:

http://www.nyholm.dk/makeiteasy/Home.asp?ContentID=30&MenuItemID=25

Håber det kan hjælpe dig i den rigtige vej....
**Claus
Avatar billede frosig Nybegynder
12. juli 2004 - 11:38 #2
Jeg mener det faktisk omvendt... Jeg vil gerne have alle felter, der er i selve dokumentet, til at opdatere sig, når jeg går ind i egenskaber for dokumentet og ændre en værdi. Lige nu så kan jeg ændre f.eks. titel fra "dokument 1" til "dokument 2" i egenskaberne, men i selve dokumentet står der stadigvæk "dokument 1" indtil jeg manuelt opdatere feltet.
Avatar billede dkoclni Nybegynder
12. juli 2004 - 12:15 #3
Ah ok - ja så misforstod jeg dit spørgsmål.

Det tvivler jeg kraftigt på at du kan - for felter er jo mere end blot de felter du omtaler - det er også sidetal, fodnoter, indholdsfortegnelser, krydshenvisninger, figurnumre osv. osv. osv......
Hvis de automatisk skulle opdateres hver gang der skete en ændring der kunne resultere i ændringen af indholdet af feltet, så ville dokumentet skulle opdatere alle felter hver gang du så meget som trykkede på en knap.
Men det er muligt du kan lave en funktion i vba der gør det for dig (eller en makro) - men jeg tvivler kraftigt på det kommer til at virke...

Men det er kun mit bud....
;)
Avatar billede dkoclni Nybegynder
12. juli 2004 - 12:18 #4
Du kan dog godt få den til at opdatere alle felter ved åbning af dokumentet:
Men det er måske kun en halvhjertet løsning på dit spørgsmål... ;)

Private Sub Document_Open()

    ActiveDocument.Fields.Update

End Sub
Avatar billede frosig Nybegynder
31. august 2004 - 12:11 #5
Jeg har opgivet at finde en løsning...