Avatar billede sonurpals Nybegynder
11. juli 2004 - 20:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

jre missing når oracle skal installeres

Hej..
Jeg er i gang med at installere oracle 8i standard edition og jeg får problem med at jre findes ikke på komputeren.
jre er installered og virker perfekt, jeg har også ændred path så den viser til java folderen.
fejlen som jeg får er
The Java RunTime Environment was not found at
../stage/Components/orale.swd.jre/1.1.7.30/1/DataFiles/Expanded/jre\win32\bin\jrew.exe Hence, the Oracle Universial Installer cannot be run

any ideas..
Avatar billede sonurpals Nybegynder
11. juli 2004 - 20:22 #1
Har glemt at sige at jeg har søgt på goole og prøvet nogle muligheder f.eks. at rename symcjit.dll til old_symcjit.dll
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 20:31 #2
Er Java bin dir i PATH'en ?
Avatar billede sonurpals Nybegynder
11. juli 2004 - 20:42 #3
ja...bin samt til java... har prøved kun med bin og omvent ...
C:\Java;C:\Java\j2re1.4.2_05\bin
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 21:36 #4
Hvis du har skrevet fejlen ordret af, har du jo no allerede forklaringen: Der står at jre skal findes under folder 'orale.swd.jre' ikke 'oracle.swd.jre'.
Avatar billede sonurpals Nybegynder
11. juli 2004 - 22:12 #5
det var stavefejl....det står oracle...ikke orale
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 23:24 #6
Hvis du har lagt cd-en lokalt over på pc-en kan det være fordi du har et for langt stinavn eller et stinavn med spaces.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 23:53 #7
Nu er der lanngggg tid siden at jeg sidste har installeret 8i, men jeg vil
næsten sværge på at den selv installerer en Java og bruger den.

1.1.7 lyder faktisk meget sandsynelig.

Du har vel ikke fravalgt den ved installation ?
Avatar billede sonurpals Nybegynder
12. juli 2004 - 00:16 #8
joern h... jeg har prøvet at køre fra cden og også prøvet at copere fra cden til en mappe under C:\Download\ORACLE8I men stadigvæk samme problem.

arne v... jeg får ikke den mulighed at vælge noget... så snart jeg taste på setup.exe så kommer fejlen.. også når jeg køre fra autoinstall så kan jeg vælge install og så er fejlen igen.
Jeg har hented en personal edition fra oracle hjemmesiden og den kører fint..
Den version som jeg får problemmer med er en standard edition og jeg har bruget den før uden problemmer.

any ideas... tak for jeres tid
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2004 - 00:24 #9
Hvilket operativsystem?
Avatar billede egonspock Seniormester
12. juli 2004 - 01:28 #10
Det lyder som Windows. Der er en fejl i installation på Pentium-4-maskiner, og jeg gætter bare ud i luften på at du har sådan en ;-) Der er en lang genvej beskrevet på Metalink.
Avatar billede sonurpals Nybegynder
12. juli 2004 - 02:12 #11
Jeg har xp pro sp1 engelsk version .. alle updates.
Jeg kommer til at bruge personal versionen til at begynde med, men tak for jeres tid.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2004 - 16:26 #12
egonspock> Det er ikke pentium 4-problemet, sonurpals har jo omdøbt symcjit.dll til ...old.

Jeg har aldrig prøvet det på XP. XP kom jo efter Oracle 8i, så den er vel ikke certificeret til at køre på XP.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2004 - 19:49 #13
Hvordan foregik installationen?

1. Via CD? Gik ikke pga problemet med symcjit
2. Via drev? Du kopierede cd'en over på et netværksdrev og fjernede symcjit?

Men så er der een mulighed tilbage: At man ikke kan installere via et netværksdrev. Du er formodentlig nødt til at kopiere materialet over lokalt. Prøv at lægge materialet (minus symcjit) på et lokalt drev og installer derfra.

Hvilken bruger installerer du under? Brugeren er vel administrator?
Avatar billede sonurpals Nybegynder
13. juli 2004 - 02:18 #14
Jeg fik hented en personal version fra oracles hjemmeside og den har jeg nu fåed op at køre på xp.. det med symcjit har jeg prøved og det var localt på c: drived.
Jeg gør det med admin bruger..
Den standard version som jeg fik problemmed med har jeg prøved på anden pc som har også xp pro og det gik uden problemmer...
Jeg har opgived for nu med den standard version så jeg takker for jeres tid og forsøg om at få det til at virke...
Avatar billede fawlty Nybegynder
20. juli 2004 - 09:27 #15
Øhhh du skriver nogle gange at du har omdøbt symcjit.dll til old_*, nu kommer det indlysende spørgsmål, men som jeg stadig er i tvivl om. Har du kopieret den nye symcjit.dll ind istedet ?
Avatar billede fawlty Nybegynder
20. juli 2004 - 15:04 #16
Ups, det var for langtid siden jeg havde haft problemet for jeg mener bestemt at jeg havde dowloaded en anden version af filen. Men der er noget andet du kan prøve.

Du skal finde oraparam.ini åbne den og ændre følgende.

JRE_MEMORY_OPTIONS=" -mx48m"

til

JRE_MEMORY_OPTIONS="-nojit -ms64m -mx128m"

Så virkede det hos mig, ellers kan du bare starte installationsprogrammet fra personal edition som du fik til at virke, men pege på products.jar under standard edition så skulle det også meget gerne virke.

Det er jo bare selve oracles universal installer som ikke virker, jeg har også installeret version 8.x vha installeren fra 9.x. det virker også på p4.
Avatar billede sonurpals Nybegynder
15. januar 2006 - 14:53 #17
lukker lige den tråd