Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. juli 2004 - 11:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

No listener, men det HAR jeg.

(Fortsættelse af spg. http://www.eksperten.dk/spm/518093)
Har 2 applikationer, som kører under Oracle. Nu kører den ene, men ikke den anden. Jeg får ORA-12541: "No listener", og det er faktisk forkert. http://www.orafaq.com/error/ora-12541.htm hjalp ikke, enten fordi jeg ikke forstod det, eller fordi mit problem ikke kunne løses. Bemærk, at jeg kører Oracle-Client & Server på samme maskine, så netværksproblemer skulle være udelukket.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. juli 2004 - 14:56 #1
Nu har jeg lukket appl. 1 og startet 2. Her får jeg "TNSLSNR.exe har fundet en fejl..." og herefter igen "No listener"??
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2004 - 15:25 #2
Hvis du kører på samme maskine... har du vel ikke overskrevet dit database oracle_home med klientens?

Du behøver ikke SQL*Net, hvis du kører på samme maskine.

Hvad hedder den database?

Prøv fra en prompt om du kan sige

> set oracle_sid=<DIN_SID>
> sqlplus system/<password>
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. juli 2004 - 22:03 #3
Se evt. forhistorie. Jeg har fået Oraclen installeret af leverandøren af applik., men han vil ikke hjælpe med Oracle-ting. Det virkede, og så uninstallerede jeg MSN, installerede igen, og så virkede det ikke. Jeg kender ikke min "SID"... Databasen hedder Oracle Version 9.2.0.4.0
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2004 - 11:40 #4
- Hvad er 'MSN' for noget og hvorfor skal du afinstallere Oracle for at installere det?
- Hvordan connecter dine applikationer til Oracle, angiver du en connectionstring et eller andet sted?

Din SID kan du finde ved fx at åbne 'Services' (Tjenester) fra kontrolpanelet, administration. Du skal så finde den service der hedder 'OracleService<SID>'.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
12. juli 2004 - 11:06 #5
MSN: Microsofts MSN; ja, det lyder tosset. Applik.-leverandøren vil ikke oplyse om hvordan den connecter... Jeg prøver med oracle_SID og vender tilbage.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. juli 2004 - 11:53 #6
Så har jeg døbt min maskine tilbage til dét den hed, da jeg fik installeret Oraclen og de 2 applikationer på den. Den skriver stadig No listener, og hverken applik 1 eller 2 virker nu. Any suggestions?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. juli 2004 - 11:56 #7
..og så skal der vist større indsats til... nu 100 points!
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
15. august 2004 - 18:32 #8
Lægger nogen måske mærke til, at der nu er 200 points?!
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 21:49 #9
Måske kan det hjælpe, hvis du vælger 'Net configuration assistant' og kigger lidt på setup?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. august 2004 - 13:49 #10
Great, men hvor finder jeg den?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2004 - 21:29 #11
På min maskine er det

START | PROGRAMMER | Oracle... | Configuration... | Net Configuration Assistant

Det er svært at hjælpe dig fordi du ikke giver nogen information. Kan du ikke skrive lidt mere præcist hvad du har prøvet?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
17. august 2004 - 16:01 #12
Fair nok, men jeg har kun forsøgt at få "oracle_sid" til at stemme som du foreslår - herefter virker hverken appl. 1 eller 2. Jeg kan ikke rigtig finde rundt i Net Conf. Ass...??
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
17. august 2004 - 16:06 #13
..Imidlertid skrev den, at der var en konflikt m.h.t. port -sikkert fordi applikationen ikke bruger standardport, 1521. Jeg bliver nok nødt til at rulle noget charme eller det der er værre ud over leverandøren....eller er der håb endnu? Den går iøvrigt ned efter at jeg har valgt standard 1521: "TNSLSNR.exe har fundet en fejl og afsluttes..."
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2004 - 18:37 #14
Held og lykke med det.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. september 2004 - 15:29 #15
..jeg har fået Oracle-support, og har pudset dem på det. Du får point for en god indsats. "No thanks"...