Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. juli 2004 - 19:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Connect failed efter uninst af MSN

Jeg har en applikation, som kørte fint på en Oracle 9i, indtil jeg uninstallerede MSN. Jeg har forsøgt at reinstallere, men uden held. Når jeg prøver v.h.a. SQL*Plus får jeg "ORA-12454: Connect failed because target host or object does not exist", men det er nok fordi jeg ikke er helt sikker på applikationens brug af Oracle.

Kan nogen forklare sammenhængen og evt. bringe mig videre.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juli 2004 - 19:25 #1
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. juli 2004 - 19:53 #2
Fantastico - dén kendte jeg ikke. Jeg har en idé om, at msn skal køres først, og at jeg så heller ikke kan omdøbe min computer (som både er host og client).

Jeg har lidt at gå videre med, og vil tillade mig at spørge igen, hvis det kikser.

Læg lige et svar til points
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juli 2004 - 19:59 #3
ok
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. juli 2004 - 20:03 #4
Nu har jeg omdøbt 'putteren, men kan ikke få det til at spille. Skal jeg lige oprette et nyt spg.?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. juli 2004 - 20:04 #5
Hvorfor skal jeg bruge SMN-listeneren?
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juli 2004 - 20:36 #6
umm, jeg ved faktisk ikke om det var svaret på dit spørgsmål...
som jeg ser det kan der være 2 grunde, enten at TNSNAMES.ORA  indeholder forkerte informationer eller at din listener ikke kører den kan du starte med:
lsnrctl start
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. juli 2004 - 20:37 #7
Hvor?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. juli 2004 - 20:38 #8
..og delvis, jo, jeg kan nu starte én version af applikationen, men den anden giver en fejl. Så jeg er ½ igennem.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juli 2004 - 20:51 #9
lsnrctl start burde du kunne skrive i run/kør
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. juli 2004 - 20:55 #10
Når jeg gør dette, får jeg flg. i Dos:

LSNRCTL for 32-bit Windows: Version 9.2.0.4.0 - Production on 08-JUL-2004 20:57:18

Copyright (c) 1991, 2002, Oracle Corporation.  All rights reserved.

Starting tnslsnr: please wait...

Service OracleOracle9iTNSListener already running.
TNS-12536: TNS:operation would block
TNS-12560: TNS:protocol adapter error
  TNS-00506: Operation would block
  32-bit Windows Error: 997: Unknown error

og windows siger, at tnslsnr.exe har fundet en fejl og afsluttes...
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juli 2004 - 21:19 #11
ja hvis den kører allerede er det nok ikke der problemet er.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juli 2004 - 21:20 #12
tror ikke jeg kan hjælpe mere, hvis du vil have point igen siger du bare til.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. juli 2004 - 21:22 #13
Nænej, jeg kom jo ½ igennem. Jeg tror faktisk, at det er et nyt problem. Jeg laver nyt spørgsmål - så kan du jo se, om du kan/vil være med.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
08. juli 2004 - 22:41 #14
ret i den fil der hedder listener.ora -> der hvor dit gamle hostnavn står rettes til det nye. Derefter genstartes listeneren.

nemmeste måde at genstarte på er at genstarte din service OracleOracle9iTNSListener.
Ellers genstart din computer...
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. juli 2004 - 11:23 #15
Tak pnielsen (jeg har prøvet dette). Nu bootstrapper appl. 1 (som virker) - jeg fortsætter på http://www.eksperten.dk/spm/518249